INFONET-468X60-BANNER

Ovog vikenda kreće renoviranje saobraćajnice duge skoro 3km u centralnoj zoni Beograda

13.06.2019. | B92

Za dva dana počinje rekonstrukcija i uređenje saobraćajnica - Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana.

Ovog vikenda kreće renoviranje saobraćajnice duge skoro 3km u centralnoj zoni Beograda

Ovog vikenda kreće renoviranje saobraćajnice duge skoro 3km u centralnoj zoni Beograda (foto: Služba glavnog urbaniste, preuzeto sa www.b92.net)

Kako za B92 otkriva glavni gradski urbanista Marko Stojčić, obnova ovog važnog saobraćajnog koridora, dugačkog 2.943 metra, obaviće se u postojećoj regulaciji sa pripadajućom infrastrukturom. Prema planu, urediće se i raskrsnica cara Dušana - Tadeuša Košćuška i uređenje platoa u zoni raskrsnice ulica Džordža Vašingtona i Palmotićeve. Predviđeno je da radovi traju do Nove godine, a za ovu investiciju iz gradske kase izdvojiće se 2,36 milijardi dinara (bez PDV-a). Projekat rekonstrukcije i uređenja saobraćajnice obuhvata saobraćajne površine, komunalnu infrastrukturu, tramvajske koloseke i kontaktnu mrežu.

- Predviđena je kompletna rekonstrukcija svih instalacija - elektroenergetske instalacije, vodovod, kišna kanalizacija, saobraćajna signalizacija. Na svim raskrsnicama biće postavljene kamere za video-monitoring. Predviđena je nova kontaktna mreža, novi stubovi kontaktne mreže predviđeni su i za postavljanje svetiljki javnog osvetljenja, svaki stub će imati po 2 svetiljke, jedna ka kolovozu i jedna ka trotoaru, nova rasveta je led rasveta. Na platou u Palmotićevoj ulici predviđena je ambijentalna rasveta - izjavio je Stojčić za B92.

Radovi su podeljeni u tri faze. U prvoj fazi, sređivaće se deonice 1 i 2, od Ruzveltove do Starine Novaka. Ti radovi će trajati 65 dana. Druga faza počinje 20. avgusta, a radiće se deonice 3 i 4. Tom prilikom sređivaće se potez od Starine Novaka do Bulevara despota Stefana. Radovi na trećoj fazi treba da počnu 30. oktobra i trajaće 65 dana. U tom periodu biće rekonstruisana Ulica cara Dušana do Zoološkog vrta.

- Završni sloj na trotoaru i parkingu radiće se od kamenih ploča i kamenih ivičnjaka za oivičenje. Kolovozna konstrukcija je predviđena sa asfaltnim zastorom, a tramvajska konstrukcija za mešoviti saobraćaj sa završnim cement betonskim slojem - objašnjava Stojičić.

Prema njegovim rečima, ozelenjavanjem je predviđena zaštita postojećih stabala prilikom izvođenja radova, dopuna drvoreda na mestima gde su sadna mesta bila prazna. Radiće se zaštitno oivičenje sadnih jama, odnosno otvora za stabla u zastoru, sa dva niza granitne kocke, radi dodatnog osiguranja od vozila, u zoni parking prostora.

- Što se tiče saobraćajne signalizacije, 21 raskrsnica je semaforizovana. One će raditi u adaptibilnom režimu rada svetlosnih signala. Trotoari i pešački prelazi projektovani su u skladu sa Pravilnikom o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekta, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama - priča sagovornik B92.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;