INFONET-468X60-BANNER

Posle petnaest godina čekanja najavljena gradnja mosta kod Gradiške

26.12.2018. | M. Kremenović | Politika

U Zagrebu je nedavno okončan tender za izbor izvođača radova za izgradnju mosta na Savi, između BiH i Hrvatske, na koji su stigle tri ponude, a ugovori bi trebalo da budu potpisani tokom zime, izvestili su mediji. Ponude su otvorene u sedištu Hrvatskih cesta, a najpovoljniju od njih vrednu 23,49 miliona evra, kako su nezvanično naveli mediji, dao je konzorcijum koji čine tri firme, iz Hrvatske i Republike Srpske.

Nadležni u Srpskoj kao i Ministarstvu prometa i komunikacija BiH u Sarajevu veruju kako bi, ako ponovo ne iskrsnu neki nepredviđeni problemi, već na proleće mogli početi radovi na izgradnji mosta. Za samu izgradnju, tvrde nadležni, trebaće najmanje oko dve godine. Gradnja tog mosta najavljuje se već više od jedne decenije. No kad god je trebalo da se  krene u konkretne aktivnosti u Hrvatskoj bi se uvek neki problem „isprečio”.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Za Banja Luku je most na Savi važan jer treba da se gradi na tački gde se spaja auto-put koji od glavnog grada RS vodi do Gradiške sa onim koji se proteže od Beograda do Zagreba. Njegovom izgradnjom bi se, zapravo, Banja Luka spojila sa evropskom mrežom auto-puteva. U političkom kontekstu izgradnju mosta na Savi mnogi su bili skloni vezivati za sudbinu pelješkog mosta kod Neuma. Taj projekat je strateški važan za Hrvatsku jer povezuje podeljenu teritoriju te države. Radovi kod Neuma nedavno su počeli, a u BiH nije bilo saglasnosti kako se postaviti prema tim aktivnostima Zagreba. Izgradnju mosta kod Gradiške kao prioritet su isticali i evropski predstavnici u Sarajevu. Nedavno je u Gradišci na mestu gde će se nalaziti most završen i veliki granični prelaz, koji će biti najfrekventniji prelaz u BiH.

Sem toga, među prioritete, kada je reč o putevima, vlasti u Banja Luci svrstavaju najpre izgradnju auto-puta od Banja Luke do Beograda. Nakon što su u Beogradu nedavno definisani detalji za tu deonicu u delu koji ide kroz Srbiju, do Kuzmina, kao i onu do Kotromana, to jest na dve trase do granice sa BiH, zvaničnici iz RS rekli su da očekuju već početkom naredne godine nastavak aktivnosti na planiranoj trasi od Doboja prema Bijeljini. Deonica auto-puta od Banja Luke do Doboja je već završena. Preostaje oko stotinu kilometara auto-puta kako bi se završila kompletna trasa do Bijeljine. Takođe, kao prioritet ističe se i deonica od Višegrada do Istočnog Sarajeva, preko Rogatice i Sokoca. Reč je o trasi o kojoj nema saglasnosti unutar BiH o čemu se polemiše otkako je Turska predložila izgradnju kružnog prstena od Sarajeva do Beograda.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


DOKA SERB
DOKA SERB
PEĆINCI-ŠIMANOVCI
www.doka.com

MERIS
MERIS
BEOGRAD-PALILULA
www.meris.rs

LAYHER
LAYHER
BEOGRAD-ZEMUN
www.layher.rs

ATM
ATM
SUBOTICA

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;