Izgradnja i rekonstrukcija Tehničko-putničke stanice Zemun

06.11.2018. | Beobuild

Usvajanjem predloga zakona o finansiranju izgradnje i rekonstrukcije Tehničko-putničke stanice Zemun zaokruženo je finansiranje celokupnog projekta u vrednosti od 47 miliona evra. Ugovor o kreditu potpisan je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), koja će finansirati završetak projekta započetog još 70-ih godina prošlog veka. Tehničko-putnička stanica Zemun je od ogromnog značaja za funkcionisanje novog železničkog čvora u Beogradu, a njena osnovna funkcija je da služi kao pogon za servis i održavanje voznih sredstava za prevoz putnika, koja putovanje završavaju u Beogradu.

Nova tehnička stanica biće opremljena savremenim elektronskim uređajima za dijagnostiku stanja, kao i svu mašinsku opremu za kontrolne preglede i održavanje najmodernijih putničkih kompozicija. Izgradnja ovako modernog tehničkog pogona posebno je važna ako se ima u vidu izgradnja brze pruge ka Budimpešti, koja će zahtevati nabavku dodatnih voznih sredstava, ali i njihovo kvalitetno održavanje.

Izgradnja i rekonstrukcija Tehničko-putničke stanice Zemun

Izgradnja i rekonstrukcija Tehničko-putničke stanice Zemun (foto: Beobuild)

Do sada funkcije održavanja obavljane su dobrim delom u okviru stare železničke stanice u centru grada, ali i u postojećim halama u Zemunu. Izgradnja TPS Zemun počela je po glavnom projektu 1977. godine, a prva faza otvorena je 1981. godine, do kada je završen deo kapaciteta za održavanje elektromotornih garnitura. Zbog krize koja je usledila radovi na izgradnji TPS Zemun, kao i na ostalim segmentima Beogradskog železničkog čvora su prekinuti. Izmeštanje železničke stanice sa Savskog trga, modernizacija pruga i nabavka novih kompozicija(EMU) ponovo je izgurala ovaj projekat u železničke prioritete.

Do sada je izgrađeno manje od pola potrebnih kapaciteta, uključujući oko 19.000 kvadrata objekata i deo neophodnih koloseka sa pratećom infrastrukturom. Da bi se ceo kompleks završio potrebno je izgraditi još 17.5km koloseka, kao i dodatnih 14.000 kvadrata za pogone koji će odgovarati projektovanom obimu saobraćaja. To podrazumeva izgradnju novih hala za održavanje, zgrada za prijem i otpremanje vozova, hale za spoljno pranje i negu, mernih stanica za dijagnostiku, pumpnih i kompresorskih stanica, skladišta za otpad itd. Pored planirane novogradnje biće rekonstruisani i modernizovani svi postojeći objekti i skladišta u Zemunu.

Projekat je trenutno u proceduri dobijanja građevinske dozvole, a Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) već je raspisala pretkvalifikacioni tender za izvođača. Do sada se već osam potencijalnih izvođača kvalifikovalo za ovaj posao, među kojima su srpske, kineske, španske, italijanske i turske firme. Rok za završetak radova biće dve godine od uvođenja u posao, a početak radova se može očekivati u prvoj polovini naredne godine. Ako sve bude teklo po planu, Tehničko-putnička stanica Zemun biće završena u punom kapacitetu najdalje do kraja 2021.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...