INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Tender za Autobusku stanicu u bloku 42

11.02.2016. | Beobuild

Jedan od važnih preduslova za razvoj savskog priobalja jeste između ostalog i izmeštanje glavne autobuske stanice na Novi Beograd. Buduća lokacija autobuske stanice je novobeogradski blok 42, a idejno rešenje projekta izabrano je na međunarodnom konkursu održanom 2014. godine. Izabran je rad tima „Proaspekt“ koga su činili poznate beogradske arhitekte Milan i Vladimir Lojanica sa svojim saradnicima. Urbanističko rešenje bloka 42 podrazumeva integraciju autobuske i železničke stanice uz izgradnju pratećih komercijalnih i poslovnih sadržaja. Na osnovu izabranog rešenja urađen je nacrt plana detaljne regulacije i taj dokumet je do kraja februara na javnom uvidu u zgradi Gradske uprave grada Beograda.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Paralelno sa uvidom plana detaljne regulacije raspisan je i tender za „nultu“ fazu gradnje, odnosno podizanje privremene stanične zgrade u okviru aneksa autobuske stanice. Prema idejnom rešenju aneks je vezni koridor između objekata autobuske i železničke stanice, koji bi se nalazio ispod konstrukcije UMP-a. Tender koji je raspisan podrazumeva izgradnju tog aneksa, ali prilagođenog za funkciju privremene autobuske stanice.

Sam aneks je prizemni objekat od 1.400 kvadrata bruto prostora, a u okviru njega biće obezbeđene osnovne putničke usluge i prateći sadržaji u okviru tri funckionalne celine: ulazni prostor-hol sa čekaonicom, kafeom, restoranom i lokalom (kiosk); administrativni deo koji se sastoji od pulta za prodaju karata, dva sanitarna čvora, kafe kuhinje, šest kancelarija sa dve prostorije kojima nije precizirana namena; i treća celina je prostor za garderobne ormariće iz kojeg se ulazi u dva nezavisna sanitarna čvora za posetioce. Autobuska stanica služiće kao novi terminus „Laste“, ali samo kao nekakvo privremeno rešenje. Kada se bude krenulo u gradnju staničnog kompleksa, aneks bi bio adaptiran i povezan sa susednim funkcijama. Tender u tom smislu traži stilsko prilagođavanje glavnom objektu iz konkursnog rešenja i mogućnost kasnije integracije.

Za perone ove privremene stanice najverovatnije će biti korišćen postojeći parking preko puta OTC-a, iako to nije najjasnije precizirano u tenderskoj dokumentaciji. Parking za posetioce autobuske i železničke stanice je isto deo tendera, samo u pogledu izrade projektno-tehničke dokumentacije, međutim njegova realizacija biće predmet posebne javne nabavke. Parking od skoro 7.000 kvadrata nalaziće se ispod konstrukcije UMP-a, ali u susednom bloku 43.

Prijave na tender za projektovanje i izvođenje privremene autobuske stanice trajće do 25. marta, a radovi bi mogli da krenu polovinom godine.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;