Hoće li budući tržni centar na mestu saveznog MUP-a paralisati saobraćaj

11.05.2015. | D. Mučibabić | Politika

Godinama najavljivana gradnja tržnog centra i dve poslovne kule od po 30 spratova na mestu zgrade bivšeg Saveznog MUP-a u Kneza Miloša 92 dobila je novog protivnika – opštinu Savski venac. Njen predsednik Dušan Dinčić poslao je pismo gradonačelniku Beograda u kojem mu skreće pažnju na to da su dve saobraćajne studije urađene pre nekoliko godina pokazale da postojeća saobraćajna mreža ne može da podnese planiranih 75.000 kvadratnih metara u najprometnijoj beogradskoj ulici.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Izgradnjom kompleksa „Beograd plaza“ između ulica Kneza Miloša, Drinske, Sarajevske i Durmitorske drastično bi se povećao broj automobila u Kneza Miloša i Sarajevskoj što bi znatno otežalo pristup Kliničkom centru, pre svega Urgentnom odeljenju, kaže Dinčić.

- U toku hitnih intervencija, kojih je u Urgentnom centru na stotine svakog dana, svaki minut je važan, a hiljade novih automobila koje bi, prema proračunu samih investitora, kontinuirano ulazile u tržni centar ili izlazile iz njega neminovno bi zagušile ulicu najvažniju za pristup Urgentnom centru. To će dovesti i do zagušenja saobraćaja u širem centru grada zbog prvorazrednog značaja koji ima Ulica kneza Miloša, gradska saobraćajna arterija – ističe Dinčić.

Planirani kvadrati, ali i namena objekata koji bi zamenili u NATO bombardovanju oštećenu zgradu od 23.000 kvadrata (oko 40.000 kvadrata bruto građevinske površine) bili su kamen spoticanja gradskih urbanista i investitora – izraelske kompanije „Plaza centri“, koja je 2007. kupila zdanje nekadašnjeg saveznog MUP-a. Najpre je „Plaza“ najavila da će zidati 100.000 kvadrata u koje će smestiti hotel, tržni centar i poslovni toranj i uložiti 150 miliona evra. Na njihov zahtev izmenjen je Generalni plan Beograda (GP) i parcela od jednog hektara je iz javnih sadržaja promenjena u komercijalne što je uobičajena praksa kako bi mogli da grade hotel, tržni centar, stanove, kancelarije… Na to su izgubili dve godine, a potom su morali da urade i plan detaljne regulacije (PDR) da bi dokazali da će njihov ambiciozni projekat imati dovoljno parking mesta, da neće proizvesti dodatne gužve u saobraćaju… Angažovali su „Urbanistički zavod Beograda“ da izradi PDR, ali su sa tim javnim preduzećem prošle godine raskinuli ugovor i izabrali drugu firmu za taj posao.

- Investitor je stalno menjao površine za stanovanje, poslovanje, kao i za šoping mol. Tržni centar bi opteretio saobraćaj i ne bi bio izvodljiv ako se lokaciji ne obezbedi treći pristup iz Durmitorske ulice. Za to bi kompleksu morale da se pripoje dodatne parcele. Ako investitor hoće samo stambene i poslovne kvadrate, tu bi mogao podići oko 63.000, a sa šoping molom 40.000 kvadrata – kaže Nebojša Stefanović, direktor „Urbanističkog zavoda Beograda“.   

On smatra da bi se ideja o zidanju visokog objekta pomirila sa planskim dokumentima, ali nekadašnji uslovi Ministarstva unutrašnjih poslova, čiji se objekat nalazi preko puta, podsekli bi spratnost zdanja zato što kroz tu lokaciju prolaze važni radio koridori.

Visina objekata kao i veći broj kvadrata od postojećih na toj lokaciji neće zagušiti saobraćaj, niti će radio koridori MUP-a na bilo koji način biti ugroženi, ističe Milan Rašković, odgovorni projektant firme „Bureau Cube Partners“ koja radi plan detaljne regulacije za budući kompleks. Svoje tvrdnje potkrepljuje sledećim argumentima:

- Kompleks od oko 73.000 kvadrata bruto površine neće proizvesti dodatne gužve u saobraćaju, a to je pokazala i saobraćajna analiza koju smo morali da uradimo. Predvideli smo proširenje Drinske i Durmitorske ulice za po još jednu saobraćajnu traku. Oko 10 ari placa na uglu Sarajevske i Drinske investitor će po tržišnim uslovima otkupiti od grada i to zemljište pripojiti kompleksu kako bi obezbedio neophodne pristupe lokaciji. U kompleks će moći automobilom da se uđe iz Kneza Miloša, ali ne iz njega da se izađe na tu ulicu. Ulazi i izlazi u buduća zdanja biće iz Durmitorske, Drinske i Sarajevske. Dobili smo saglasnost MUP-a za objekte koji će imati po stotinak metara, oko 30 etaža, i oni neće doticati njihove radio koridore – izričit je Rašković.

Posle osmogodišnjeg „rvanja“ sa urbanistima i najnovijeg protivljenja predsednika opštine Savski venac novom projektu, u „Plaza centrima“ nisu imali komentar jer je, kažu, direktor na putu. Na rešenja u nacrtu planskog dokumenta javnost će moći da uloži primedbe kada on bude na javnom uvidu. Zasad se nameće pitanje da li će plan uspeti da razuveri brojne urbaniste, koji isključuju podizanje tržnog centra u Ulici kneza Miloša, da priliv novih automobila neće zakrčiti saobraćaj. Oni su saglasni da trotoari i kolovoz na nekadašnjem Topčiderskom drumu mogu podneti gužvu koju bi doneli hoteli, poslovni i stambeni objekti, ali pod uslovom da imaju dovoljno velike podzemne garaže. Koliko je za urbaniste važan prostor u Kneza Miloša 92 govori i činjenica da je pre prodaje kompleksa bio raspisan arhitektonski konkurs za „nove kapije Beograda“ na tom mestu.

Preliminarna površina kompleksa

  • 75.000 nadzemni objekti (u kvadratima)
  • 35.000 podzemne etaže sa garažama i tehničkim prostorijama
  • 22.500 nadzemne garaže
  • 22.500 kancelarije
  • 15.000 šoping mol
  • 7.500 hotel
  • 7.500 stanovi

 

 
Share |

Komentari: 1

Miroslav 19.05.2015 15.48.35

Nisam siguran da li sam komentarisao, mada mi se cinit da negde jesam. Pre oko 8 godina se pricalo o ovome zdanju, i sada se neko nasao da prica o problemima u saobracaju koji bi mogao da nastane, oslanjajuci se na neke studije i ispitivanja. Osnovno pitanje je sta se do sada toliko godina cekalo, nije valjda novog predsednika Opstine koji ce sada shvatiti da to nije u interesu grada ili bolje reci opstine. Ili je mozda neki drugi interes u pitanju. Ako sam dobro pratio sve ovo i pre ovih tekstovak, covek ima problem da dobije sve paprire kako bi otpoceo sa gradnjom, kupio i platio sta je trebalo. Mozda nekome odgovara da ovo bude i dalje rusevina koja kao i zgrada Generalstaba nicemu ne sluzi sem za podsmeh da toliko dugo vremena ne mozemo da resimo neke stvari. Hoce li tako i sa ovim sadasnjim zdanjem. A drugo sve se moze kada se hoce pa i saobracaj da se sredi. Ako se odustane od ovoga projekta odakle ce grad da vrati ulozene pare iz dzepova gradjana?

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...