PRIJAVA-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Ko koči spajanje „Puteva“ i „Koridora Srbije“?

21.04.2015. | Lj. Bukvić | Danas

Kakav bi to vlasnik neke privatne kompanije bio koji zarad uštede odluči da otpusti radnika i to ne uradi, jer mu taj isti radnik to ne dozvoljava? Nikakav. A kakva je to vlada koja je još u avgustu donela odluku da se dva javna preduzeća „Putevi Srbije“ i „Koridori Srbije“ – spoje, a već osam meseci ne uspeva da tu svoju odluku sprovede u delo, jer to ne odgovara nekome u „Koridorima“?

I dok u „Putevima“ kažu da nije do njih, u „Koridorima“ ćute. Poslednjih dana na ovu temu priča gotovo jedino ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

- Rešićemo to, nadam se, ali mislim da ovde interesi poslovodstva „Koridora“ nisu u skladu sa interesima Vlade – kaže Mihajlovićeva za „Danas“. Ona je ranije rekla kako Skupština ovog preduzeća mora da sprovede odluku Vlade od avgusta prošle godine kojom se nalaže spajanje „Koridora“ i „Puteva“.

Kako interesi jednog javnog preduzeća, koje je u hijerarhiji ispod Vlade Srbije, mogu da budu drugačiji od Vladinih? I kakva je to Vlada koja ne može da sprovede svoju sopstvenu odluku?

U „Putevima“ tvrde da problem nije do njih, već da su „’Koridori’ ti koji koče“. Direktor „Puteva“ Zoran Drobnjak je za „Danas“ već ranije objasnio da samo spajanje ne zahteva neku posebnu proceduru, „potpišu se ugovori i gotovo“, a ono što zahteva stvarni rad jeste izgradnja koja je u toku. U preduzeću koje je formirano kako bi gradilo najveće saobraćajnice po Srbiji već deset dana ne odgovaraju na pitanje „Danasa“ da li su ove optužbe na njihov račun tačne.

Ministarka Mihajlović je u nekoliko navrata rekla da će od Vlade tražiti da se to pripajanje desi. Ona je, prema pisanju medija, direktoru „Koridora“ Dmitru Đuroviću, inače njenom stranačkom kolegi, davala i rok da to uradi do 1. aprila. Ali, od toga još ništa. Plodom zasad nije urodila ni njena optužba da su „Koridori“ na ime dodatnog avansa jednom grčkom izvođaču radova na trasi Koridora 10 uplatili 12,5 miliona evra.

Pojašnjenje cele situacije pokušao je da dâ jedan od aktivnih učesnika u stvaranju „Koridora Srbije“, bivši ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić.

- Ako direktori ne rade dobro, onda treba da se smene, ali sprovoditi kadrovske promene u trenutku kada se rokovi za izgradnju koridora privode kraju, to ne valja – kaže Mrkonjić za „Danas“.

On objašnjava zbog čega se ne slaže sa odlukom o pripajanju ova dva preduzeća.

- Svuda u svetu je praksa da se formira posebno preduzeće koje će graditi puteve, kako posle ne bi bilo nekih repova. Tako je urađeno i u Srbiji. „Putevi“ su ti koji su imali 300 miliona dolara duga, spajanjem ovih preduzeća dug bi se prelilo i na „Koridore“. Uostalom, zadatak „Koridora“ je da grade, a „Putevi“ su ti koji se bave održavanjem – napominje Mrkonjić.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;