INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Novi most u Đenovi napajaće solarni paneli

19.08.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Nedavno je otvoren most "Genova San Giorgio" koji je izgrađen za rekordnih 15 meseci na mestu starog koji se srušio pre dve godine i odneo živote ljudi. Shodno tome da je u pitanju bitna transportna veza u ovom području, požurilo sa realizacijom celokupnog projekta na kojem je radilo preko 1000 ljudi iz više od 40 kompanija.

Most

Most "Genova San Giorgio" pušten u saobraćaj (Foto: Ph. Shunji Ishida)

Most sadrži zakrivljenu čeličnu konstrukciju sastavljenu iz velikih delova. Ti delovi su izrađivani na jednoj lokaciji, zatim odvoženi do mesta postavljanja i tamo spajani zavarivanjem. Ukupna dužina mu je 1,067m uključujući 19 raspona visine 40 metara podržanih od strane 18 armiranobetonskih stubova. Staklena pregrada od 2,5 metra štiti od pada i umanjuje udare vetra na mostu. Most ima ugrađene solarne panele koji idu duž ivice konstrukcije i proizvode dovoljno energije za pokretanje rasvete i drugih sistema. Oni treba da zadovolje 95% njegovih energetskih potreba. 

Radovi na izgradnji mosta

Radovi na izgradnji mosta "Genova San Giorgio" (Foto: Ph. Shunji Ishida)

Iz kompanije zadužene za projektovanje Renzo Piano Building Workshop (RPBW) rečeno je da celokupan dizajn podseća na trup broda i da je to od velikog značaja. Dodali su da je postepeno smanjivanje preseka prema krajevima mosta smanjilo vizuelni uticaj nove konstrukcije, a uz to, upotreba svetle boje za oblaganje čeličnih elemenata učinila most svetlijim i uklopila ga u pejzaž.

Postavljanje elemenata za bolju bezbednost mosta

Postavljanje elemenata za bolju bezbednost mosta (Foto: Ph. Enrico Cano)

Velika pažnja stavljena je na sigurnost i održavanje mosta. Postavljeni su specijalni prigušivači koji štite od seizmičke aktivnosti, dok se roboti koriste za čišćenje staklenih pregrada i solarnih panela, ali prate i dešavanja vezana za konstrukciju mosta. Prikupljeni podaci se dodaju podacima u sistemu senzora koji uključuju akcelerometre, brzinomere, nagibnike i detektore za pomicanje spojnica i druga potencijalna pitanja. Pratiće se sve, od debljine boje do čvrstoće spojnica i panela, u cilju obezbeđivanja što veće sigurnosti mosta. 

 

Komentari: 1

mile 20.08.2020 09.22.42

Da li cemo mi ikada da napravimo takav most?

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;