Marcom-Plast i Leister učestvuju u izradnji 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori, na deonici Bar-Boljare, tunelskim sekcijama 2, 3 i 4.
Crna Gora je planinska zemlja sa 800.000 stanovnika, takođe je i jedina zemlja na Balkanu koja do sada nema auto-puteve. To predstavlja ekonomski problem, jer usporava razvoj turizma duž Jadranske obale i otežava pristup različitim područjima u zemlji. Međutim, rešenje se nazire za četiri godine.
Predsednik China Road and Bridge Corporaton (CRBC), Lu Shan, izjavio je da će izgradnja prvog dela auto-puta na deonici Smokovac-Mateševo biti završena do 2020.godine. CRBC u značajnoj meri učestvuje u realizaciji projekta, koji se značajnim delom finansira iz Kine.
Za povezivanje nove mreže auto- puta, koja vijuga kroz celu Crnu Goru, grade se 42 tunela i 92 mosta odnosno vijadukta. Prema planu,tuneli treba da budu završeni do 2020. S obzirom na to da se radi o ogromnom projektu sa visokim zahtevima u pogledu kvaliteta, brzine i pouzdanosti, izbor za dobavljača aparata za varenje plastike pao je na firmu Leister.
Postavljanje izolacione membrane
Za zaptivanje tunela koristi se vodootporna Sikaplan PVC membrana debljine 2mm. Dok se TWINNY T i TRIACS primenjuju za zavarivanje preklopa. Kvalitet vara se proverava pomoću injekcione igle (visokopritisni uređaj za ispitivanje), konusne injekcione igle i vakuumskog zvona sa vakuumskom pumpom.
Temperatura, pritisak i brzina zavarivanja se podešavaju u zavisnosti od klimatskih i terenskih uslova.
Dvostruko zavarivanje sa automatskom mašinom TWINNY T
Zavarivanje T spojeva i fleka pomoću TRIAC S fena
Proizvodi TWINNY T i TRIAC S su u ponudi kompanije Marcom-Plast. Više o ponudi možete pogledati ovde.
Tipovi tunela i hidroizolacije
Korišćene su: Metoda miniranja i mašinskog iskopa i Metoda „iskopa i zatrpavanja“.
Metoda iskopa i zatrpavanja tzv. „cutandcover“ je metoda tunelogradnje koja se sastoji od građevinskog iskopa sa površine terena, izradom tunelske konstrukcije u jami i zatim zatrpavanja konstrukcije tlom iz iskopa. Pri miniranju, eksploziv se postavlja u predviđene bušotine, povezuje i detonira. Eksplozije moraju biti kontrolisane jer treba posvetiti pažnju na očuvanje kvaliteta okolne stenske mase.
Pored toga, specijalisti iz firmi Sika i Leister, kojio bučavaju radnike za rad na mašinama, redovno su prisutni na licu mesta da bi po potrebi pružili podršku i pomoć.