Gradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori

07.06.2019. | Gradjevinarstvo.rs

Marcom-Plast i Leister učestvuju u izradnji 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori, na deonici Bar-Boljare, tunelskim sekcijama 2, 3 i 4.

Crna Gora je planinska zemlja sa 800.000 stanovnika, takođe je i jedina zemlja na Balkanu koja do sada nema auto-puteve. To predstavlja ekonomski problem, jer usporava razvoj turizma duž Jadranske obale i otežava pristup različitim područjima u zemlji. Međutim, rešenje se nazire za četiri godine.

Predsednik China Road and Bridge Corporaton (CRBC), Lu Shan, izjavio je da će izgradnja prvog dela auto-puta na deonici Smokovac-Mateševo biti završena do 2020.godine. CRBC u značajnoj meri učestvuje u realizaciji projekta, koji se značajnim delom finansira iz Kine.

Za povezivanje nove mreže auto- puta, koja vijuga kroz celu Crnu Goru, grade se 42 tunela i 92 mosta odnosno vijadukta. Prema planu,tuneli treba da budu završeni do 2020. S obzirom na to da se radi o ogromnom projektu sa visokim zahtevima u pogledu kvaliteta, brzine i pouzdanosti, izbor za dobavljača aparata za varenje plastike pao je na firmu Leister.

Postavljanje izolacione membrane

Postavljanje izolacione membrane

Za zaptivanje tunela koristi se vodootporna Sikaplan PVC membrana debljine 2mm. Dok se TWINNY T i TRIACS primenjuju za zavarivanje preklopa. Kvalitet vara se proverava pomoću injekcione igle (visokopritisni uređaj za ispitivanje), konusne injekcione igle i vakuumskog zvona sa vakuumskom pumpom.

Temperatura, pritisak i brzina zavarivanja se podešavaju u zavisnosti od klimatskih i terenskih uslova.

Dvostruko zavarivanje sa automatskom mašinom TWINNY T

Dvostruko zavarivanje sa automatskom mašinom TWINNY T

Ovde možete pogledati Leisterovu mašinu TWINNY T kako radi na licu mesta na projektu tunela u Crnoj Gori.

Zavarivanje T spojeva i fleka pomoću TRIAC S fena

Zavarivanje T spojeva i fleka pomoću TRIAC S fena

Proizvodi TWINNY T i TRIAC S su u ponudi kompanije Marcom-Plast. Više o ponudi možete pogledati ovde.

Tipovi tunela i hidroizolacije

Korišćene su: Metoda miniranja i mašinskog iskopa i Metoda „iskopa i zatrpavanja“.

Metoda iskopa i zatrpavanja tzv. „cutandcover“ je metoda tunelogradnje koja se sastoji od građevinskog iskopa sa površine terena, izradom tunelske konstrukcije u jami i zatim zatrpavanja konstrukcije tlom iz iskopa. Pri miniranju, eksploziv se postavlja u predviđene bušotine, povezuje i detonira. Eksplozije moraju biti kontrolisane jer treba posvetiti pažnju na očuvanje kvaliteta okolne stenske mase.

Gradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj GoriGradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori

Pored toga, specijalisti iz firmi Sika i Leister, kojio bučavaju radnike za rad na mašinama, redovno su prisutni na licu mesta da bi po potrebi pružili podršku i pomoć.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...
Dragana Tošić 27.06.2019.
Poštovani, molim Vas za kontakt firme u S...
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...