INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Gradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori

16.12.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Marcom-Plast i Leister učestvuju u izradnji 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori, na deonici Bar-Boljare, tunelskim sekcijama 2, 3 i 4.

Crna Gora je planinska zemlja sa 800.000 stanovnika, takođe je i jedina zemlja na Balkanu koja do sada nema auto-puteve. To predstavlja ekonomski problem, jer usporava razvoj turizma duž Jadranske obale i otežava pristup različitim područjima u zemlji. Međutim, rešenje se nazire za četiri godine.

Predsednik China Road and Bridge Corporaton (CRBC), Lu Shan, izjavio je da će izgradnja prvog dela auto-puta na deonici Smokovac-Mateševo biti završena do 2020.godine. CRBC u značajnoj meri učestvuje u realizaciji projekta, koji se značajnim delom finansira iz Kine.

Za povezivanje nove mreže auto- puta, koja vijuga kroz celu Crnu Goru, grade se 42 tunela i 92 mosta odnosno vijadukta. Prema planu,tuneli treba da budu završeni do 2020. S obzirom na to da se radi o ogromnom projektu sa visokim zahtevima u pogledu kvaliteta, brzine i pouzdanosti, izbor za dobavljača aparata za varenje plastike pao je na firmu Leister.

Postavljanje izolacione membrane

Postavljanje izolacione membrane

Za zaptivanje tunela koristi se vodootporna Sikaplan PVC membrana debljine 2mm. Dok se TWINNY T i TRIACS primenjuju za zavarivanje preklopa. Kvalitet vara se proverava pomoću injekcione igle (visokopritisni uređaj za ispitivanje), konusne injekcione igle i vakuumskog zvona sa vakuumskom pumpom.

Temperatura, pritisak i brzina zavarivanja se podešavaju u zavisnosti od klimatskih i terenskih uslova.

Dvostruko zavarivanje sa automatskom mašinom TWINNY T

Dvostruko zavarivanje sa automatskom mašinom TWINNY T

Ovde možete pogledati Leisterovu mašinu TWINNY T kako radi na licu mesta na projektu tunela u Crnoj Gori.

Zavarivanje T spojeva i fleka pomoću TRIAC S fena

Zavarivanje T spojeva i fleka pomoću TRIAC S fena

Proizvodi TWINNY T i TRIAC S su u ponudi kompanije Marcom-Plast. Više o ponudi možete pogledati ovde.

Tipovi tunela i hidroizolacije

Korišćene su: Metoda miniranja i mašinskog iskopa i Metoda „iskopa i zatrpavanja“.

Metoda iskopa i zatrpavanja tzv. „cutandcover“ je metoda tunelogradnje koja se sastoji od građevinskog iskopa sa površine terena, izradom tunelske konstrukcije u jami i zatim zatrpavanja konstrukcije tlom iz iskopa. Pri miniranju, eksploziv se postavlja u predviđene bušotine, povezuje i detonira. Eksplozije moraju biti kontrolisane jer treba posvetiti pažnju na očuvanje kvaliteta okolne stenske mase.

Gradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj GoriGradnja 42 tunela za prvi auto-put u Crnoj Gori

Pored toga, specijalisti iz firmi Sika i Leister, kojio bučavaju radnike za rad na mašinama, redovno su prisutni na licu mesta da bi po potrebi pružili podršku i pomoć.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


SSAB-300X250-BANNER
TENGE-300X250-BANNER
West Balkans Machinery
DOKA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;