Pešačka staza i vrt na vrhu železničke stanice

17.12.2018. | India Block | Dezeen

Zakrivljeni krov sa pešačkim stazama prekriven bijkama karakteriše novu železničku stanicu u West Kowloonu u Hong Kongu, koju je projektovala firma Aedas.

Stanica u West Kowloonu je zvanično otvorena u septembru 2018. godine. To je novi terminal u okviru brze železnice (XRL) duge 142km Guangdžou-Šendžen-Hong Kong. XRL povezuje na nacionalnu mrežu sve puteve do Pekinga - putovanje dugo 25000 kilometara.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

Andrew Bromberg iz Aedasa pobedio je na takmičenju za projektovanje stanice koja je u vlasništvu kompanije MTR. Sadrži deo „West Kowloon Cultural District“, nove umetničke oblasti koja se gradi na obnovljenom zemljištu na obali grada.

Snimci iz vazduha pokazuju drveće, grmlje i drugo zelenilo postavljeno duž delova krova stanice, sa stepeništem koje vodi do trga sa koga se pruža pogled ka luci Victoria.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

Najviša tačka terminusa je 25 metara, a shodno tome da se većina pruge završava pod zemljom, zgrada stanice takođe ide do 25 metara ispod zemlje gde je ujedno i najdublja tačka.

Postoji 15 podzemnih koloseka - devet za vozove na duge staze i šest za prevoz na manjim udaljenostima. MTR Corporation, kompanija koja je zadužena za sistem javnog masovnog transporta putnika u Hong Kongu, takođe upravlja i XRL i svojim vozovima koji dostižu brzinu od 354km na sat.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

Međunarodna železnička stanica je po obimu slična aerodromu jer opslužuje putnike na površini od oko 650.000 kvadratnih metara.

Područja za imigracione službe, za one koji prelaze granicu Hong Konga, nalaze se u okviru 180 metara dugačkog centralnog praznog prostora. Posetioci ulaze u ovaj unutrašnji prostor nalik pećini dok idu ka stanici, gde se sa zastakljene južne fasade pruža pogled ka neboderima Hong Konga i Peak-u.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

Spoljni zidovi se sastoje od 4.000 staklenih panela, dok savijeni beli stubovi podupiru zakrivljeni krov.

Stakleni paneli su dizajnirani da omoguće da prirodno svetlo prodre u podzemne nivoe i da se obezbedi pogled zbog koga je stanica baš tu i postavljena.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

„Radila sam na ovoj stanici skoro 10 godina i sjajno je videti kako je sada puna ljudi", rekao je arhitekta Andrew Bromberg, direktor za globalni dizajn u kompaniji Aedas.

"Ova stanica je prilika da ljudi otkriju nove veze sa Hong Kongom."

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

„West Kowloon Cultural District“ je u razvoju više od jedne decenije po master planu firme Foster + Partners.

UNStudio je nedavno predstavio projekat za pozorišni kompleks, dok se izgradnja M+ muzeja Herzog & de Meuron približava kraju.

Stanica „West Kowloon“

Stanica „West Kowloon“ (foto: Paul Warchol)

Stanica „West Kowloon“ se nalazi pored autobuske stanice. Za pristupanje stanici sagrađeno je sedam pešačkih mostova i dve podzemne žeeznice.

Zeleni krov i parkovi oko objekta obezbediće zelenu površinu na prostoru od oko sedam ari u gusto „upakovanom“ delu grada.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...