Norman Foster predlaže „biciklističku utopiju“ iznad londonske železnice

14.01.2014. | Dezeen

Proslavljeni britanski arhitekta Norman Foster je predstavio koncept za izgradnju mreže povišenih puteva iznad londonske železnice kako bi stvorio bezbedne biciklističke staze bez automobila, i to nakon što je 14 biciklista poginulo na gradskim ulicama u 2013. godini.

Pod nazivom „SkyCycle“, predlog arhitektonskog biroa Foster + Partners, pejzažnog biroa Exterior Architects i konsultantske kompanije za saobraćaj Space Syntax, pozivan na „biciklističku utopiju“ od približno 220 kilometara biciklističkih staza, koje bi pratile trase postojećih železničkih linija.

Preko 200 ulaznih mesta bi bilo rasprostranjeno širom prestonice Velike Britanije kako bi se obezbedio pristup deset različitim biciklističkim stazama. Svaka staza bi mogla da primi do 12.000 biciklista na sat i mogla bi da skrati vreme putovanja po grada za do pola sata u zavisnosti od same rute.

„Projekat je alternativni pristup pronalaženje prostora u prometnom i zagušenom gradu“, rekao je lord Foster, koji je ujedno i redovni biciklista i predsednik organizacije National Byway Trust, koja za cilj ima promovisanje biciklizma. „Korišćenjem koridora iznad prigradske železnice, možemo stvoriti mrežu bezbednih puteva bez automobila svetske klase.“

Ako se planovi odobre, putevi bi mogli biti na mestu u roku od 20 godina, donoseći olakšanje transportnoj mreži koja je već na granici pucanja, a koja će morati da se suoči sa rastom populacije od 12 odsto u narednoj deceniji. „Verujem da su gradovi gde možete da hodate ili vozite biciklo, umesto da vozite, mnogo više ugodna mesta u kome možete živeti“, rekao je on.

„Da bi se poboljšao kvalitet života za sve u Londonu i kako bi se podstakla nova generacija biciklista, moramo da ga učinimo bezbednim“, dodao je on. „Međutim, najveća prepreka segregacije automobila i biciklista jeste fizičko ograničenje londonskih ulica, gde je prostor već maksimalno iskorišćen.“

Prema projektantima, izgradnja povišenih staza bi bilo znatno jeftinije nego izgradnja novih puteva i tunela. Putanje bi nudile veće zdravstvene beneficije za stanovnike Londona i nudile bi efikasnije korišćenje prostora, pošto bi još vlasnika automobila bili ohrabreni da voze biciklu do posla umesto da idu kolima.

„U ključnim tačkama londonske istorije veliki infrastrukturni projekti su transformisali sudbinu glavnog grada“, rekla je Ana Rouz (Ana Rose), direktorka kompanije Space Syntax. „Na primer, kanalizacioni sistem Bazalgette je pomogao u uklanjanju opasnosti od kolere i pomogao Londonu da ostane na čelu industrijske revolucije; Metro sistem je ojačao londonsko jezgro tako što je omogućio olakšano međugradsko putovanje.“

„Projekat 'SkyCycle' je zamišljen u ovoj tradiciji kao mreža strateških veza iz prigradskih područja do centra, dajući preko potreban kapacitet za stotine miliona putovanja biciklom godišnje sa svim društvenim, ekonomskim, ekološkim i zdravstvenim koristima koje sleduju Londonu iz ovoga“, dodala je ona.

Bezbedna vožnja biciklom je dovedena u pitanje novembra prošle godine kada je šest biciklista preminulo u saobraćajnim nesrećama u periodu od dve nedelje, dovodeći ukupan broj žrtava na 14. Istraživanje novinskog servisa BBC je pokazalo da je jedan od pet biciklista u Londonu prestao da vozi biciklo nakon ovih nesreća.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...