U Beogradu nema dovoljno mesta za bicikliste

30.07.2012. | Politika

Svakodnevno dvotočkaše u glavnom gradu vozi do 15.000 sugrađana. Najveći problem koji imaju je premalo biciklističkih staza i nedostatak saobraćajne kulture.

Dvotočkaši nisu omiljeno prevozno sredstvo u našem glavnom gradu, dok u Parizu zatvaraju centralne gradske ulice da bi se biciklistima oslobodio prolaz. U Beogradu se oko 70 kilometara biciklističkih staza nalazi samo na Dorćolu, Adi Ciganliji, Novom Beogradu i Zemunu.

Najčešće korišćene su staze na Savskom i Zemunskom keju, pored reka. Ove dve trase spajaju se na Brankovom mostu, gde se nalazi lift koji omogućuje biciklistima da se spuste na desnu savsku obalu. Najveći problem za vozače iz drugih delova grada je kako doći do staza. Beograđanin koji živi u centru grada treba da prođe kroz kolone automobila, zakrčene ulice...

Mirko Radovanac, predsednik "Jugo cikling kampanje", kaže da u Beogradu postoje tri vrste biciklista. Najmanje ima profesionalaca koji se oblače u sportske dresove i dnevno se voze i po nekoliko stotina kilometara. Oni svoje trkačke zahteve mogu da zadovolje samo na Velodromu.

Najzastupljeniji su rekreativci koji se ponašaju pogrešno, jer bicikl stave na kola, odu do Ade Ciganlije i tek se tamo voze. Treća kategorija su oni koji koriste bicikl svakodnevno za svoje potrebe i oni su najugroženiji. Za jedan sat Ulicom kralja Milana prođe na desetine biciklista koji se snalaze i voze ne samo kolovozom već i trotoarom.

Problem je što se u gradu, kaže Radovanac, ništa ne radi da bi se bicikl integrisao u saobraćajni sistem. Generalnim urbanističkim planom predviđeno je da se od 2020. godine oko 2,5% žitelja prestonice vozi biciklom, što je oko 100.000 kretanja po danu.

– Grad Beograd treba da počne da primenjuje svoj plan i da staze za bicikle budu sastavni deo saobraćajne mreže – rekao je Radovanac.

Studija o mogućnosti izgradnje biciklističkih staza u Beogradu, koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj, a izradio Saobraćajni fakultet, pokazala je da za biciklističke staze ima mesta i na Zvezdari, Dorćolu i u centru grada. Ali, ta studija skuplja prašinu u nekoj fioci. Prema planu koji je zacrtala direkcija, narednih godina treba da se izgrade staze koje će povezivati samo izletišta oko Beograda i to na relacijama Beograd – Obedska bara (dužine 108 km), Beograd–Avala (73) i Beograd – Umka. Prema planu i programu ove staze treba da budu završene do 2021. godine.

Biciklisti smatraju da se u gradu može uraditi još mnogo staza i da bi se tada više ljudi vozilo biciklima. Potrebno je napraviti staze u Nemanjinoj ulici i u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je, iako preuređen, ostao bez biciklističkih staza. Deo kod hotela "Jugoslavija", između Zemuna i Novog Beograda, nije uređen za vožnju i to bi trebalo popraviti, jer predstavlja problem i biciklistima i pešacima.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...