INFONET-468X60-BANNER

Kliford Stil Muzej u Denveru

07.02.2012. | Architect Magazine

Denver, popularno nazvan Mile High City (grad na visini od tačno jedne milje), je zapravo grad ravnice. To je bila ključna relazicija koja je dovela arhitektu Breda Kloepfila (Brad Cloepfil), iz firme Allied Works Architecture iz Portlanda, da projektuje novi Kliford Stil Muzej (Clyfford Still Museum) kao slobodnostojeći, usamljeni, objekat zaklonjen iza paravana drveća. Ovaj spomenik od 2.322 metara kvadratna je sada stalni dom za Stilova apstraktna ekspresionistička umetnička dela. Kliford Stil (1904 - 1980) je bio američki slikar, jedan od vodećih figura Apstraktnog ekspresionizma.

Stil muzej smešta više od 800 slika i više od 1.500 radova na papiru koje je umetnik ostavio iza sebe. Kliford Stil, koji je umro 1980. godine u dobi od 75, bio je težak čovek i složeni slikar koji je proveo poslednje dve decenije svog života u osami u ruralnom Merilendu, suštinski povlačeći sva svoja dela iz galerija. U njegovom testamentu naglašeno je da njegova imovina ostaje bilo kom gradu koji izgradi objekat koji će stalno smestiti samo njegova dela. 2004. godine, grad Denver i neki od njegovih vodećih građana se zavetovalo da uradi upravo to, i sakupili su 32 miliona dolara do sada za izgradnju muzeja.

Novoformirani Klifor Stil Muzej izabrao je arhitektu Breda Kloepfila u ograničenoj konkurenciji 2006. godine. Recesija iz 2008. godine dovela je do usporavanja izradnje, kao i smanjenje površine objekta za 10% - podrumski nivo je već bio eliminisan. Muzej se otvorio novebra 2011. godine nakon prodaje četiri platna - potez koji je zahtevao pravno nadmudrivanje, jer je testamentom bilo zabranjeno upravo to - za neto prihod od nešto preko 80 miliona dolara, pružajući sebi instant finansije za završetak izgradnje. Stil nikada nije živeo, a verovatno nije ni posetio Denver, ali on je bio "čovek ravnice", kaže direktor muzeja Din Sobel (Dean Sobel).

Nije teško naći odjeke oblika po kojima je Stilovo slikarstvo poznato u projektu zgrade, iako Kloepfil tvrdi da su takva poređenja nenamerna. Jednostavna forma načinjena od betona livenog na licu mesta, čiju je površinu arhitekta manipuslisao da bi uhvati jako svetlo koje sija 300 dana godišnje u Denveru. Objekat se sastoji od galerija koje su osvetljene sa krovnim svetlarnikom iznad baze kancelarija, skladištenog prostora, prostora za obrazovne izložbe, istraživačkih i konzervacionističkih laboratorija i malog lobija.

Galerije na drugom nivou su pravougaone, i mnoge od njih su otvorene jedna ka drugoj sa hodnicima duple visine, tako da ćete uvek videti slike unutar pejzaža betonskih zidova i ravnomerno osvetljenog prostora. Svetlost se filtrira kroz platno od ćelijskog betona čija je geometrija nagnuta ka severu. Inkandescentne sijalice dopunjuju prirodno svetlo u galerijama.

Galerije mogu da prikažu između 60 i 80 platna u jednom trenutku, iako je na svečanoj izložbi povodom otvaranja muzeja stalo 110 platna, a veći deo ostatka kolekcije je vidljivo za javnost u skladištima iza staklenog zida. Mnoge od ovih slika nisu uramljene i nalaze se i dalje u rolnama. Mala istraživačka prostorija u prizemnom nivou biće dostupna naučnicima. Zbog blizine denverskog Muzeja umetnosti, ne nalaze se sve funkcija koje možete očekivati, kao što su kafići ili knjižare. Ovo je hram i riznica za rad velikog umetnika, ni više ni manje.

Taj kvalitet objekat kao mauzoleja je vidljiv na eksterijeru, zapremini koja je čvrsta i okrenuta ka iznutra, i stoji kao kontrast izobiljno projektovanom Hamilton krilu Muzeja umetnosti koje je projektovao Danijel Libeskind, ali on i kondenzuje oblike institucionalnih zgrada i nebodera u okolini grada. Arhitekta Kloepfil, sarađujući sa pejzažnim arhitektom Redom Hilderbrandom (Reed Hilderbrand), namerno je zasadio potez drveća na izloženoj strani objekta na severu, kao zaštitu od vetrova, ali i da pogledi ka muzeju budu filtrirani. Ovo nije prikaz arhitekture, već oznaka na prisustvo umetnosti, kontejner za svetlo i sliku, i trenutak umetnosti u sred Amerike.

Više o projektu:

Projekat: Clyfford Still Museum, Denver
Klijent: Clyfford Still Museum
Arhitektura: Allied Works Architecture, Portland, Ore., and New York—Brad Cloepfil, AIA (design principal); Chris Bixby, AIA (project lead); Dan Koch, AIA (project architect); Brent Linden, Susan Barnes, Robin Wilcox, Scott Miller, Chelsea Grassinger, AIA, Emily Kappes (project team)
Mašinske i elektro instalacije: Arup
Konstrukcija: KPFF
Glavni izvođač: Saunders Construction
Pejzažni arhitekta: Reed Hilderbrand
Osvetljenje: Arup
Površina: 2.322 metara kvadratna
Ukupna cena: 29 miliona dolara

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;