Na južnom i istočnom kraku Koridora 10, ka Bugarskoj i Makedoniji uveliko se radi na izgradnji novog auto-puta. Šezdeset šest radnika češke "Subtere" radi na izgradnji oba tunela na trakama budućeg auto-puta. Procenjeno je da će opremanje obe tunelske trake koštati blizu tri i po miliona evra. Posao je izuzetno težak, pa je u crvenici, karakterističnoj za prostor izemeđu Niša i Bele Palanke, dnevno napredovanje oko dva metra.

- Jedanaest smo tunela započeli, osam mora da bude probijeno ove godine i četiri iduće. Od 238 mostova 144 mora da bude završeno ove godine, jer smo 65 već završili – kaže direktor "Koridora Srbije" Dmitar Đurović.
Na kraku ka istoku, koji će zaobići Sićevačku klisuru, mnoga domaćinstva će biti izmeštena. Pojedine kuće u okolini Jelašnice su srušene, mada ima i onih, koji su poput Jovanovića nezadovljni ponuđenom cenom od osam evra po kvadratu, koliko, kako ističu, država nudi.
"Mi smo svesni da taj put mora tuda da prođe i ništa ne sporimo", kaže Tanja Jovanović iz Jelašnice, ali napominje da su "od ovolikog prostora oni izabrali baš preko naše kuće da prođu".
Za deo trase ka istoku koji je radila "Alpina", a koja je bankrotirala, država je nedavno izabrala novog izvođača radova. Ko će završiti obilaznicu oko Dimitrovgrada znaće se za dva meseca. Obezbeđen je novac i za radove ka granici sa Makedonijom, osim osam kilometara puta koje je trebalo da finansira grčka vlada.
- Ovih dana ćemo probati još jednu rundu razgovora sa grčkom vladom da vidimo mogu li da pokriju dugovanja koja su nastala i da li će finansirati ovu poslednju deonicu – kaže ministar saobraćaja Aleksandar Antić.
Kreditom "Evropske investicione banke" finansiraće se najveći deo radova na Koridoru 10, a država je obezbedila dovoljno novca i za eksproprijaciju zemljišta.






























;