IZOLACIJA-468X60-BANNER

Most na Moravi umesto "Alpine" gradi srpski konzorcijum

17.03.2014. | Tanjug

Železnički most preko Velike Morave, u okviru radova na modernizaciji pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin na Koridoru 10, gradiće konzorcijum srpskih firmi, koji čine "Goša FOM" iz Smederevske Palanke i beogradska "Mostogradnja", najavio je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović.

- Dobili smo saglasnost "Evropske investicione banke" (EIB) za izbor najpovoljnijeg ponuđača – rekao je Simonović prilikom obilaska gradilišta nove pruge na Koridoru 10, saopšteno je iz srpskih železnica.

Od EIB, iz čijeg se kredita finansira izgradnja ovog mosta, dobijena je saglasnost da se izbor novog izvođača radova uradi po skraćenoj proceduri, nakon što je "Alpina" polovinom 2013. proglasila stečaj. S obzirom da je reč o projektu koji se finansira iz međunarodnog kredita, ne primenjuje se Zakon o javnim nabavkama, već se jedino odobrenje traži od kreditora.

EIB je na ovaj način, kako je naglasio, napravila svojevrstan presedan u dosadašnjoj praksi koju su primenjivali strani kreditori, upravo visoko vrednujući stručnost i poslovnost rukovodstva "Železnica Srbije", u naporima da se ovaj projekat uspešno i što brže privede kraju.

- Prethodno rukovodstvo srpskih železnica je tokom 2011. i 2012. godine austrijsko-slovenačkom konzorcijumu "Alpina-Meteorit" isplatilo ugovoreni iznos od 8,9 miliona evra za izgradnju mosta, a na ime naknadnih radova vrednost posla je uvećana za još 1,4 miliona evra, iako za tako nešto nije postojao nikakav aneks ugovora. Tako je plaćeno čak 86 odsto ukupne sume ugovorenih i dodatnih radova, iako mosta nigde nije bilo – rekao je Simonović.

Prema njegovim rečima, domaći konzorcijum će graditi most po ceni manjoj od 2,5 miliona evra, čime će biti ostvarene značajne uštede. "Železnice Srbije" su, dodao je, preduzele sve mere da zaštite svoj interes u tom poslu, zbog poteškoćama sa kojima su se suočile zbog pogrešnih odluka prethodnog rukovodstva, koje to javno preduzeće skupo koštaju.

- Od prethodnih izvođača radova naplatili smo bankarsku garanciju ukupne vrednosti od 1,3 miliona evra. Prosto je neverovatno da prethodno rukovodstvo "Železnica Srbije" nije ispostavilo ni jedan odštetni zahtev izvođačima radova i nije iskoristilo ugovorna prava da zaštiti svoje interese, iako su radovi kasnili mesecima, a most se nije ni nazirao – istakao je Simonović i pozvao istražne organe da utvrde šta se tu dogodilo.

Srpske železnice su, ipak, uspele da u najkraćem mogućem roku prevaziđu problem koji je nastao nakon bankrotstva austrijske "Alpine", kojoj je prethodno bila poverena izgradnja ovog mosta.

Naime, na ovaj način "Železnice Srbije" su sprečile velike odštetne zahteve koji bi usledili zbog kašnjenja u izgradnji mosta, od strane italijanskog konzorcijuma "Armatori Feroviari", a koji je zadužen za gradnju nove dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, duge 10,2 kilometra, koja treba da pređe preko novog mosta.

- Ukoliko bi gradnja pruge stigla do mosta, a most još ne bi bio završen, bili bismo primorani da plaćamo velike "penale" italijanskoj kompaniji zbog kašnjenja u realizaciji posla – objasnio je Simonović i dodao da bi raspisivanje međunarodnog tendera za izbor najpovoljnijeg ponuđača odnelo nekoliko meseci i koštalo previše para zbog kašnjenja u realizaciji.

Kada sredinom septembra završimo novi most i predamo ga drugim izvođačima na ovoj deonici pruge, izbeći ćemo plaćanje velikih odštetnih zahteva, rekao je prvi čovek srpskih železnica.

Konzorcijum "Goša FOM" i "Mostogradnja" dostavio je na poziv Železnica najpovoljniju ponuda za izgradnju novog mosta, koja je manja od dva i po miliona evra.

Simonović je najavio da se narednih dana očekuje završetak svih administrativnih priprema, nakon čega sledi potpisivanje ugovora i početak radova na mostu, koji će, kako očekuje, trajati šest meseci, što znači da bi novi most trebalo da bude izgrađen do kraja septembra ove godine.

Osim ovog konzorcijuma, ponudu za izgradnju mosta dostavila je i firma "Goša-Montaža" iz Velike Plane, dok je poziv bio upućen i kompaniji "Italiana Construcioni", koja gradi prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin, ali oni nisu dostavili ponudu. Novi čelični most biće dvokolosečan, dug 322,5 metara i težak 2.400 tona.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


BAUDER-300X250-BANNER
IZOLACIJA-300X250-BANNER
BINA-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nenad 17.05.2022.
Sve je to mrtvo slovo na ppairu. Kaže se u ...
Kris 14.05.2022.
Da, ali da li ljudi znaju da ce to biti zgr...
Perica Ognjanovic 16.04.2022.
Sjajan tekst, svaka cast. Mi smo upravo ugr...
Nenad 29.03.2022.
Nekada je Novi Sad bio pun parkova i zeleni...
U Opštem delu Plana detaljne regulacije pro...