INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

"Železnice Srbije": Tri faze za "Beograd na vodi" koštaće 307,5 miliona evra (video)

10.03.2014. | Tanjug

"Železnice Srbije" će u narednih pet godina realizovati radove u tri faze projekata neophodnih za izgradnju "Beograda na vodi", što će koštati 307, 5 miliona evra. Realizacija projekta "Beograd na vodi" počela je uklanjanjem koloseka u železničkoj stanici Beograd u blizini mosta Gazela, a radovi na prvoj fazi izmeštanja železničkih kapaciteta biće završeni u roku od šest do osam meseci.

Prva faza će koštati 2,55 miliona evra i predviđa aktivnosti na izmeštanju železničke imovine na nove lokacije Beogradskog železničkog čvora, rečeno je u "Železnicama Srbije".

Planirano je da "Železnice" u prvoj fazi uklone oko trećinu od predviđenih 50 kilometara pruge i 200 skretnica u Savskom amfiteatru. Ta faza obuhvata demontažu: postrojenja "zapadne ploče", postrojenja robne stanice, stanice "Beograd spoljna", izgradnju nove kolosečne veze za "Nišku prugu" i pruge oko Kalemegdana, zatim demontažu dela teretnih postrojenja u zoni priobalja i obezbeđenje lokacije za kontejnerski terminalo "Železničkog integralnog transporta" (ŽIT) u Makišu. Vrednost radova obuhvaćenih drugom fazom je 62,4 miliona evra sa rokom završetka projektovanja i izgradnje od 24 meseca.

Predviđeno je izmeštanje iz zone kompleksa "Beograd na vodi" kompletnog putničkog saobraćaja u novu glavnu železničku stanicu Beograd centar u "Prokopu". Izgradnja kolosečnih kapaciteta u "Prokopu" biće finansirana kuvajtskim kreditom od 26 miliona evra. Tom fazom je obuhvaćena i izgradnja Tehničko-putničke stanice Zemun, radovi u stanici Novi Beograd, izgradnja robno transportnog centra "Beograd Ranižirna" u Makišu i drugo.

U trećoj i najobimnijom fazi projekta Beograd na vodi, koja će koštati 242,5 milona evra, predviđeno je izmeštanje svih funkcija železnice i rok za završetak radova od 30 meseci. To podrazumeva i ukidanje transporta opasnih metarija kroz Beograd i uklanjanje svih železničkih postrojenja. Predviđena je izgradnja obilazne pruge Beli Potok-Pančevo sa izgradnjom drumsko-železničkog mosta kod Vinče.

Urađeni su idejni projekti za prugu i most i dostavljeni na dobijanje saglasnosti republičkoj revizionoj komisiji, zatim planovi detaljne regulacije i u toku je javni uvid. Završen je, takođe, i idejni projekat ekeproprijacije i treba da se urade glavni projekti i studije.

Za realizaciju projekta demontaže koloseka u železničkoj stanici Beograd u ovoj godini je za "Beograd na vodi" planirano ukupno 66,6 miliona evra, od čega u prvoj fazi 2,55 miliona, u okviru druge faze 3,15 miliona evra za projektovanje i izvođenje radova 55,8 miliona i u trećoj pet miliona evra za projektovanje.

Projekat "Beograd na vodi" predviđa izgradnju stambeno, poslovnog, turističkog i kulturnog kompleksa u koji će, kako je najavljeno, Ujedinjeni Arapski Emirati uložiti tri milijarde dolara. Na prostoru Savskog amfitetara trebalo da nikne kula visoka 210 metara, po kojoj će Beograd biti prepoznatljiv i veliki tržni centar.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;