Prema najavama iz Vlade Srbije, Beograd bi kroz projekat "Beograd na vodi" trebalo da dobije novi izgled, koji će mu doneti i nove prihode. Tokom razgovora sa šeikom Muhamedom bin Zajedom, ugovorena je investicija od 3,1 milijarde evra. Svoje viđenje tog projekta predstavio je i Muhamed Alabar, čovek koji je izgradio najveći deo Dubaija i Abu Dabija.

U gradu veruju da će odraz Beograda u Savi biti jasniji, i to na površini od Starog železničkog do Brankovog mosta, odnosno na oko milion i po kvadratnih metara. Predsednik Privremenog veća Beograda Siniša Mali kaže da je ceo projekat rađen po uzoru na gradove koji su sličnog položaja kao Beograd – nalaze se na rekama.
- To je projekat koji ukoliko se realizuje u mnogome može da doprinese razvoju Srbije, a Beograda pogotovo – objašnjava Mali.
Da bi se Beograd spustio na vodu, nisu dovoljne samo kozmetičke izmene priobalja, već treba izmestiti železničku i autobusku stanicu i rešiti problem zemljišta, na šta se godinama čeka, a za šta je novac nađen. U državnom vlasništvu je 95 odsto zemljišta, a ostalih pet odsto biće regulisano kroz eksproprijaciju, kada taj projekat bude proglašen Projektom od nacionalnog značaja, tvrde u gradskoj upravi.
Siniša Mali kaže da je plan da se radi po fazama, a prema njegovim rečima, prva faza koja podrazumeva izgradnju velikog tržnog centra, ne zahteva ništa osim završetka Prokopa.
- Može da krene već krajem sledeće godine. Radi se o projektu koji bi trajao nekoliko godina – ističe Mali.
Na desnoj obali Save predviđen je deo za hotele, poslovnu zonu, stambeni prostor i sportske centre. Oni koji rade na projektu tvrde da će, iako je plan za izgradnju došao preko granice, "Beograd na vodi" angažovati domaću snagu – od fakulteta do gradilišta. Direktor projekta "Beograd na vodi" Srđan Rupar napominje da je to najveći potez za Srbiju, pošto će i projektovati i graditi srpske firme.
- Govorim o milion i po kvadratnih metara novih površina i prostoru od oko 90 hektara koji treba infrastrukturno opremiti, a to su, saobraćajnice, pešačke staze prisupne staze, biciklističke staze, velike zelene površine – kaže Ruper.
Kao ključni adut, po kome će se taj plan razlikovati od prethodnih, u Gradu vide saglasnost sa Vladom, uvezenu ideju koja je potvrđena, ali i novac, koji je, kažu, izvestan. Ideja o promeni namene i izgleda tog dela Beograda stara je nekoliko decenija i za to vreme menjala je i nazive. Posle 2000. godine vlasti su nameravale da izgrade Savski amfiteatar, a poslednjih godina aktivno se govori o Beogradu na vodi. I državno i gradsko rukovodstvo veruju da su blizu tom cilju.






























;