INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Od marta radovi na rekonstrukciji srpskih pruga

11.12.2013. | Tanjug

Prvi radovi na rekonstrukciji srpskih pruga koji će se finansirati ruskim kreditom od 800 miliona dolara počeće u martu 2014. godine, izjavio je danas (11. decembar 2013.) generalni direktor kompanije Ruskih državnih železnica "RŽD Internešnal" Sergej Pavlov. Prvi projekat biće rekonstrukcija, izgradnja i elektrifikacija drugog železničkog koloseka od Pančevačkog mosta u Beogradu do stanice Pančevo glavna.

- Sada završavamo sve potrebne pregovore i početkom sledeće godine ćemo organizovati tendere i u martu bi trebalo da započnu radovi – rekao je Pavlov u muzeju Železnica Srbije.

Pavlov je naglasio da će Ruske državne železnice dovesti rusku tehnologiju i iskustvo, kao i najbolje ruske kompanije koje će se baviti izgradnjom tunela i mostova. Prema njegovim rečima, Ruske državne železnice žele u Srbiji da se pokažu u najboljem svetlu. Pavlov je rekao da je ubeđen da će učestvovati dosta srpskih kompanija, pošto je reč o velikim projektima.

- U saradnji sa Železnicama Srbije nemamo nikakve probleme, jer smo se dobro pripremili i imamo sve odgovarajuće dozvole za početak radova – kazao je Pavlov. On je dodao da je ruska strana zadovoljna pripremama za realizaciju projekata.

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović je rekao da su Železnice Srbije spremne da započnu realizaciju projekata modernizacije srpskih pruga sredstvima ruskog kredita već početkom naredne godine. Vrednost prvog projekta za prugu od Beograda do Pančeva je oko 69 miliona evra, od čega će 60 miliona evra biti obezbeđeno ruskim kreditom, dok će ostatak obezbediti Srbija, rekao je Simonović. On je kazao da Srbija treba da obezbedi 15 odsto od vrednosti ruskog kredita.

- Građevinska dozvola je dobijena 3. oktobra, a do kraja godine Železnice Srbije iz država Srbija treba da izvrše uplatu avansa od devet miliona evra, čime će se steći uslovi za početak čitavog posla – naveo je Simonović.

Prema njegovim rečima, ruski partneri su već započeli aktivnosti na izboru izvođača radova na tom projektu. Reč je o deonici dugoj 15 kilometara, čijom modernizacijom i elektrifikacijom će biti povećana propusna moć pruge, a brzine vozova će se povećati na 120 kilometara na čas, istakao je Simonović. Projekat obuhvata rekonsturkciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog odnosno drugog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi između Pančevačkog mosta i Pančevo glavne, a to su Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.

- Do kraja januara predviđeno je i potpisivanje Aneksa 2 ugovora između Železnica Srbije i "RŽD Internešnala" za modernizaciju šest denica na Koridoru 10, ukupne dužine 112 kilometara – najavio je Simonović.

Kako je rekao, već na proleće naredne godine počeće radovi i na tri deonice duge 66 kilometara na železničkom Koridoru 10: Ruma-Golubinci, Sopot Kosmajski-Kovačevac i Mala Krsna-Velika Plana. On je kazao da će tokom 2014. godine početi radovi na još tri deonice na Koridoru 10, a to su Vinarci-Đorđevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac.

Oko 80 odsto građevinskih materijala za te remonte je već nabavljeno zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, a polovinom ovog meseca u Srbiju treba da stignu i šine. Ruskim kreditom biće finansirana i obnova pruge Beograd-Bar kroz Srbiju, pruga Stara Pazova-Novi Sad na Koridoru 10 i nabavka novih dizel-motornih vozova iz Rusije.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Žarko 07.04.2025.
Da li je poznata ukupna cena organizacije i...
Blagoje 01.04.2025.
Lepo opisane mogućnosti kojima nemam pristu...
Ko bira izvođače radova!!!. Grad i Gradsko ...
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁

;