Ministar saobraćaja Aleksandar Antić i šef Delegacije Evropske unije Majkl Devenport ocenili su da je nedopustivo kašnjenje u izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu koji se većinom finansira iz IPA fondova od 45,3 milona evra, sa sufinansiranjem iz budžeta Vojvodine u iznosu od 19,1 milon evra.
Antić je sa Devenportom razgovarao o realizaciji projekata koji se ostvaruju iz Fondova EU, bankarskih kredita i IPA projekata, kao i modalitetima razrešenja nastalih problema, pre svih na projektu izgradnje Žeželjevog mosta i ogromnom kašnjenju koje je nastalo zbog problema sa izvođačem radova, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.
Antić je naglasio da je neophodno u najkraćem roku raspisati novi tender za nastavak radova na Žeželjovom mostu.
- To moramo da uradimo do 15. decembra kako bismo stvorili neophodne uslove da se u punom kapacitetu nastave radovi na ovako velikom i važnom projektu, ne samo za Novi Sad i Vojvodinu, već i za ukupno povećanje kvaliteta saobraćajne infrastrukture u Srbiji – istakao je on.
Antić je Devenporta upoznao sa strategijom revitalizacije srpske železnice i početkom realizacije ruskog kredita od 800 miliona dolara. Projekat je počeo marta 2011. godine sa ugovorenim rokom za završetak radova od 32 meseca, navedeno je u saopštenju. Devenport je ukazao na još jedan projekat koji će predstavljati "most" izmeću Srbije i Evropske unije. Reč je o sporazumu o transportnoj zajednici koji će uskoro potpisati Srbija i EU.
To će bitno uticati na bolju saradnju između Srbije i svih članica EU i omogućiti da Srbija postane punopravni član u svim oblastima saobraćajne infrastrukture u Evropi, kao i otvori mogućnosti da učestvuje u svim projektima, koje finansira EU, dodaje se u saopštenju.