INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kinezi pozvani da grade Koridor 11

24.09.2013. | Novosti

Ministarstvo građevinarstva pozvalo je kineske kompanije da učestvuju na tenderu za izbor koncesionara za izgradnju i održavanje tri deonice na auto-putu Beograd-južni Jadran. Reč je o delovima Koridora 11 u dužini od 151,7 kilometara. Rok za dostavljanje dokumentacije je 25. oktobar, a prijave za kvalifikaciju biće otvorene 28. oktobra u Ministarstvu.

Predmet koncesije je finansiranje, izgradnja, korišćenje i održavanje auto-puta od petlje Surčin do Obrenovca u dužini oko 17,6 kilometara uključujući i novi most na Savi, kao i deonice od Preljine do Požege u dužini oko 31 kilometar. Ali, koncesionar će na korišćenje (naplaćivaće putarinu) i održavanje dobiti i deo od Obrenovaca do Preljine u dužini od oko 103 kilometra, čija se izgradnja finansira iz budžeta, azerbejdžanskog i kineskog kredita.

U Ministarstvu kažu da koncesija može maksimalno da traje 50 godina, ali da će se u ovom projektu ići na znatno kraći period i to će biti predmet pregovora. Poziv je upućen kineskim firmama, a Kina ima posebne investicione fonodove za javno-privatna partnerstva i koncesije.

- Najbolje rešenje bi bilo da smo uzeli kredite za izgradnju ove dve deonice, ali to u ovom trenutku nije moguće, jer je Srbija prezadužena – ističe Miodrag Jocić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva. - Auto-put moramo da izgradimo, jer crna statistika kaže da je u poslednjih nekoliko decenija na Ibarskoj magistrali nastradalo oko 18.000 učesnika u saobraćaju. Auto-put od Obrenovca do Preljine, koji se gradi iz budžeta i kredita ne bi imao veliki broj vozila ako ulaz na auto-put nije u Beogradu. Koristili smo softver Svetske banke i došli do nekoliko scenarija kako najbrže da završimo ovaj deo Koridora 11 i jedino moguće rešenje u ovom trenutku je da damo koncesiju za izgradnju dve deonice, od Surčinske petlje do Obrenovca i od Preljine do Požege, ali na održavanje i korišćenje koncesionaru mora da se da i deo od Obrenovca do Preljine. Predlog Ministarstva građevinarstva dobio je "zeleno svetlo" Vlade Srbije i zaista je ovo jedini način da u najkraćem mogućem roku imamo auto-put.

Odličan bonitet

Kineske firme, koje se jave na poziv Ministarstva građevinarstva, moraju da imaju odličan bonitet dodeljen od kvalifikovane specijalizovane agencije ili prvoklasan kreditni rejting. Takođe, uslov je i da firma ima ukupni godišnji obrt od najmanje dve milijarde evra za poslednje tri godine, iskustvo u izgradnji auto-puta od najmanje 150 kilometara u poslednjih pet, iskustvo u održavanju auto-puta od najmanje 150 kilometara u poslednjih pet godina.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;