INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

"Kineski most" kasni više od šest meseci

11.09.2013. | Novosti

Najveći investicioni projekat u Beogradu, most sa saobraćajnicama koji će spojiti obale Zemuna i Borče, mogao bi da kasni skoro godinu dana! U toku su pregovori o završetku deonice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, koju treba da rade domaći izvođači, a najveći problem je eksproprijacija! Ukoliko ona bude kasnila, presecanje svečane vrpce umesto u oktobru naredne, odložiće se tek za sredinu 2015. godine.

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da svi delovi same mostovske konstrukcije preko Dunava napreduju prema dinamičkom planu, dok su pristupi sa borčanske strane uveliko prešli Zrenjaninski put ka Ovči.

- Radovi na mostu preko Dunava i pristupnim putevima do Zrenjaninske petlje biće završeni u skladu sa ugovorom, do kraja 2014. godine – napominju u Direkciji. - Za deonicu pristupnih puteva od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta u toku su pregovori o produženju roka za završetak radova do sredine 2015. godine. Na zemunskoj strani uklanjaju se i poslednji objekti na trasi, čime se stvaraju uslovi da krenu radovi na pristupima sa južne strane mosta.

Spornu saobraćajnicu od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, kao i ostale pristupne deonice, rade domaći izvođači. Ipak, prema rečima gradskog menadžera Aleksandra Bijelića, odlaganje su tražili Kinezi i to za same radove na mostu.

- Radovi na mostu odvijaju se u skladu sa ranije utvrđenom dinamikom – objašnjava Bijelić. - Manja kašnjenja na pojedinim pozicijama po dinamičkom planu ne uticu na krajnji rok za završetak radova.

Problem sa eksproprijacijom postoji u delu pristupnih puteva bliže pančevačkom putu, gde postoje nelegalni objekti i neophodno je veće angažovanje nadležnih ministarstava i pravosudnih organa za njihovo rešavanje. Kineski izvođač je Direkciji za izgradnju Beograda predložio da se produži rok za izvođenje radova na mostu. Ipak, nikakvo pomeranje rokova ne dolazi u obzir.

Niče konstrukcija preko pruge

Osim mosta preko Dunava, kineski izvođač je angažovan i na izgradnji 550 metara duge mostovske konstrukcije preko železničke pruge Beograd-Pančevo pored naselja Krnjača, na drugom kraju pristupnih puteva uz Pančevački put. Na ovoj poziciji završeno je pobijanje šipova i izgrađeno je 20 od 32 projektovana stuba.

Sve je lako uz pokretnu skelu

Obalna konstrukcija, dugačka 726 metra, gradi se pomoću pokretne skele, koja omogućava uštedu u vremenu i radnoj snazi. Do sada je izgrađeno 14 polja desne kolovozne konstrukcije od borčanske obale ka glavnom rasponu, a pokretna skela se priprema za betoniranje poslednjeg, petnaestog polja posle čega sledi prebacivanje na levu stranu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;