INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Đilas: Ako sve bude po planu, početak izgradnje metroa za dve godine

25.06.2013. | Blic

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je danas da su završene sve neophodne pripreme, dogovori i pregovori za finansiranje projekta beogradskog metroa i da će na osnovu međudržavnog sporazuma Francuske i Srbije, Francuska finansirati vozove i elektro opremu. On je naglasio da ako sve bude po planu, za otprilike 24 meseca mogli bi da počnu radovi na prvoj liniji metroa od Novog Beograda do Vukovog spomenika.

On naglašava da je pregovarano sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj skoro godinu i po dana, i da je pre nekoliko dana dobijena zvanična potvrda gde oni potvrđuju spremnost da finansiraju radove, čija je projektna vrednost preko 600 miliona evra.

- Ove nedelje ćemo u Francuskoj imati sastanak sa njihovim kompanijama koje rade projekat beogradskog metroa. Ostaje da firma Ežis koja je uradila projekat prve trase, uradi sada idejni projekat i studiju opravdanosti. Za to je po ugovoru predviđeno 11 meseci, nakon čega počinju pregovori sa EBRD, što znači da ukoliko imamo podršku Srbije, čija je garancija neophodna za dobijanje ovako velikog kredita, za otprilike 24 meseca mogli bi da počnu radovi na prvoj liniji metroa od Novog Beograda do Vukovog spomenika – kaže Đilas.

On kaže da je Gradu neophodna garancija Republike, jer na tome institira Evropska banka za obnovu i razvoj.

- Beograd će moći sam da vraća taj kredit. Prve rate ćemo vraćati tek 2020. godine. Sa sadašnjim iznosom kredita, 2020. godine Grad Beograd vraća oko 30 miliona evra i neće nam predstavljati problem da na taj iznos dodamo i godišnji iznos rate za izgradnju prve linije metroa, za koji očekujemo da bude na period od 20 do 25 godina – rekao je Đilas i naglasio da je projektom predviđeno da metro bude završen za četiri godine, ali da ne može da kaže koliko će zaista biti neophodno.

Dragan Đilas kaže da nije prihvatio predlog da italijanska država finansira građevinske radove, a da radove izvodi italijanska kompanija bez tendera.

- Smatrao sam da vozove možemo da kupimo na taj način, jer je njihova cena poznata u svetu, ali građevinski radovi posebno na ovako obimnom projektu, stvar su koju je jako teško preciznio definisati koliko koštaju. Najjeftiniji način da dođemo do najbolje ponude je kroz tender – kaže Đilas.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;