Velika galama diže se poslednjih sedmica o navodnim nepravilnostima prilikom izgradnje drugog smera deonice državnog puta prvog reda M1.11, sa četiri kolovozne trake od Kragujevca do Koridora 10, u dužini od četiri kilometra, u čiju izgradnju je uloženo 5 miliona evra.
U minule tri godine tom deonicom je prošlo, ako je suditi prema zvaničnim informacijama nadležnih službi, na stotine hiljada automobila bez većih problema, da bi poslednjih dana iz medija saznali da se ustvari radi o "putu smrti". Povod za to je rešenje državnog inspektora za puteve od 10. aprila ove godine, u kojem se tvrdi da je drugi smer sporne deonice urađen bez građevinske dozvole i u kom se traži da se deonica vrati u prvobitno stanje. To bi trebalo da znači ne rušenje celokupnog drugog smera, već nekoliko desetina metara i samim tim vraćanje saobraćaja u jednu kolovoznu traku.

U Preduzeću za izgradnju grada Kragujevca, koje je formalno-pravno korisnik budućeg državnog puta prvog reda, kažu da bi naloženo vraćanje deonice od Jovanovca do Botinja u prvobitno stanje izolovalo žitelje tih naselja, koji više ne bi mogli da koriste taj putni pravac. Istovremeno, u ovom preduzeću upozoravaju da bi vraćanje saobraćaja u oba smera u jednu kolovoznu traku ozbiljno ugrozilo bezbednost.
Direktor Preduzeća za izgradnju Kragujevca Veljko Merdžan demantuje navode da je deonica od Jovanovca do Botunja građena bez potrebne dokumentacije. Naprotiv, gradnja te deonice je, prema njegovim rečima, počela na osnovu plana detaljne regulacije i nakon izrade idejnog i glavnog projekta i dobijanja Akta o urbanističkim uslovima za izgradnju druge trake. Akt o urbanističkom planiranju i ostala pribavljena dokumenta su, prema Merdžanovim rečima, omogućila početak izgradnje drugog smera deonice autoputa do koridora, u skladu sa tada važećim zakonskim propisima.
- U međuvremenu, promenjen je Zakon o planiranju i izgradnji, kojim se u proceduru gradnje puteva uvodi nova dokumentacija, koja, ponoviću, nije bila neophodna prilikom početka radova na drugom smeru "sporne" deonice puta. Mi smo, međutim, poštujući nove zakonske norme u proleće 2010. Ministarstvu za životnu sredinu i prostorno planiranje podneli zahtev za legalizaciju drugog smera i dalje čekamo rešenje o legalizaciji te deonice – kaže Veljko Merdžan.
Da je ova deonica građena bez potrebne dokumentacije, demantovala je i ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović.
Kalanović: Informisaću Vladu
Ministarka Verica Kalanović je najavila da će na prvoj narednoj sednici informisati Vladu o svim dešavanjima vezanim za izgradnju druge trake autoputa do Koridora 10. Radi se o putu ukupne dužine 24 kilometara, od kog je do sada izgrađeno 9,5 kilometara, dok se trenutno gradi još 9,7 kilometara. Prema ranijim informacijama, izgradnja državnog puta prvog reda, ili autoputa od Kragujevca do Koridora 10 koštaće nekih 25 miliona evra. Nadležni kažu da izgradnja zaobilaznice oko Beograda košta sedam puta skuplje.






























;