SFSOPLATE-468X60-BANNER

Tunel kreće kroz Frušku goru u junu?

25.01.2013. | Dnevnik

Direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović izjavio je za naš list da bi izgradnja novog autoputa od Novog Sada do Rume i tunela kroz Frušku goru mogla početi u junu ove godine, ako se na vreme krene s projektovanjem. On kaže da je za izradu idejnog projekta dovoljno četiri meseca, ali problem je u tome što još nije raspisan ni tender za projektanta i što posao nije nikome dodeljen.

Zelenović kaže da je izmenama republičkog budžeta za ovu godinu Vojvodini namenjeno 12 milijardi dinara za realizaciju tog projekta i čim se pare obezbede, treba prionuti na posao. Ministarstvo za kapitalne investicije je još 2006. godine poručilo izradu generalnog projekta infrastrukturnog koridora puta Loznica-Šabac-Ruma-Irig-Novi Sad-most preko Dunava-spajanje s Koridorom 10, koji je bio osnov za izradu Prostornog plana područja posebne namene, što je Zavod za urbanizam Vojvodine uradio i Vlada Srbije ga je usvojila. Sagovornik objašnjava da je taj prostorni plan osnov za izradu idejnog i glavnog projekta, što znači da svi preduslovi za kompletiranje neophodne dokumentacije postoje da bi radovi počeli na proleće.

Krajem decembra prošle godine s Kineskom korporacijom za puteve i mostove CRBC potpisan je predugovor za izgradnju tog autoputa kroz Frušku goru dugog 24 kilometra na deonici Novi Sad-Ruma i tunela. Radove će finansirati Eksim banka Kine pod povoljnim uslovima – rok otplate je 20 godina, grejs-period pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po posto. Rok za izgradnju je 30 meseci. Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra.

Autoput od Novog Sada do Rume deo je buduće nove saobraćajnice od  mesta Međa na granici s Rumunijom do Rume, odnosno autoputa Zagreb-Beograd, preko Zrenjanina i Novog Sada, dužine 162 kilometra, čime bi se omogućilo spajanje dva putna koridora – Koridora 10 kroz Srbiju i Koridora 4 kroz Rumuniju, koji je od rumunsko-srpske granice udaljen 39 kilometara.     

I projektovanje i kopanje

Zelenović kaže da je realizacija ovog velikog i za Vojvodinu značajnog projekta moguća po principu paralelne izrade glavnog projekta i otpočinjanja radova da bi se pare opredeljene za ovu godinu na vreme utrošile. Izgradnja je planirana u više lotova po manjim deonicama, na primer Ruma-Irig, radovi na tunelu i tako dalje. Pokrajina i Republika moraju da definišu ko će biti korisnik kineskog kredita iz kojeg će se finansirati radovi na izgradnji ovog autoputa da bi se znalo u čijoj je nadležnosti raspisivanje tendera za projektovanje i za izgradnju.

 

Komentari: 1

neko ko zna 29.01.2013 09.59.00

Poštovani, bilo bi lepo i korisno da je gospodin direktor dao potpunu informaciju. Pohvalno je što je JP zavod za urbanizam uradio Prostorni plan za put i tunel kroz Frušku goru, ali plana ne bi bilo da nije bilo para. JP zavod za urbanizam ništa ne radi volonterski. Pare su dali zajedno Republička agencija za prostorno planiranje i Pokrajinski sekretarijat za urbanizam. Od 2008. godine zahvaljujući tamo nekoj sekretarki urađen je najveći broj prostornih planova u Vojvodini, a što je preduslov za projektovanje infrastrukture, zato se danas može projektovati i put i most i gasovod i produktovod... i kad je već spomenuh gde je ta sekretarka nestala, radila žena dobro svoj posao.....

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;