INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Tunel kreće kroz Frušku goru u junu?

25.01.2013. | Dnevnik

Direktor Zavoda za urbanizam Vojvodine Vladimir Zelenović izjavio je za naš list da bi izgradnja novog autoputa od Novog Sada do Rume i tunela kroz Frušku goru mogla početi u junu ove godine, ako se na vreme krene s projektovanjem. On kaže da je za izradu idejnog projekta dovoljno četiri meseca, ali problem je u tome što još nije raspisan ni tender za projektanta i što posao nije nikome dodeljen.

Zelenović kaže da je izmenama republičkog budžeta za ovu godinu Vojvodini namenjeno 12 milijardi dinara za realizaciju tog projekta i čim se pare obezbede, treba prionuti na posao. Ministarstvo za kapitalne investicije je još 2006. godine poručilo izradu generalnog projekta infrastrukturnog koridora puta Loznica-Šabac-Ruma-Irig-Novi Sad-most preko Dunava-spajanje s Koridorom 10, koji je bio osnov za izradu Prostornog plana područja posebne namene, što je Zavod za urbanizam Vojvodine uradio i Vlada Srbije ga je usvojila. Sagovornik objašnjava da je taj prostorni plan osnov za izradu idejnog i glavnog projekta, što znači da svi preduslovi za kompletiranje neophodne dokumentacije postoje da bi radovi počeli na proleće.

Krajem decembra prošle godine s Kineskom korporacijom za puteve i mostove CRBC potpisan je predugovor za izgradnju tog autoputa kroz Frušku goru dugog 24 kilometra na deonici Novi Sad-Ruma i tunela. Radove će finansirati Eksim banka Kine pod povoljnim uslovima – rok otplate je 20 godina, grejs-period pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po posto. Rok za izgradnju je 30 meseci. Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra.

Autoput od Novog Sada do Rume deo je buduće nove saobraćajnice od  mesta Međa na granici s Rumunijom do Rume, odnosno autoputa Zagreb-Beograd, preko Zrenjanina i Novog Sada, dužine 162 kilometra, čime bi se omogućilo spajanje dva putna koridora – Koridora 10 kroz Srbiju i Koridora 4 kroz Rumuniju, koji je od rumunsko-srpske granice udaljen 39 kilometara.     

I projektovanje i kopanje

Zelenović kaže da je realizacija ovog velikog i za Vojvodinu značajnog projekta moguća po principu paralelne izrade glavnog projekta i otpočinjanja radova da bi se pare opredeljene za ovu godinu na vreme utrošile. Izgradnja je planirana u više lotova po manjim deonicama, na primer Ruma-Irig, radovi na tunelu i tako dalje. Pokrajina i Republika moraju da definišu ko će biti korisnik kineskog kredita iz kojeg će se finansirati radovi na izgradnji ovog autoputa da bi se znalo u čijoj je nadležnosti raspisivanje tendera za projektovanje i za izgradnju.

 

Komentari: 1

neko ko zna 29.01.2013 09.59.00

Poštovani, bilo bi lepo i korisno da je gospodin direktor dao potpunu informaciju. Pohvalno je što je JP zavod za urbanizam uradio Prostorni plan za put i tunel kroz Frušku goru, ali plana ne bi bilo da nije bilo para. JP zavod za urbanizam ništa ne radi volonterski. Pare su dali zajedno Republička agencija za prostorno planiranje i Pokrajinski sekretarijat za urbanizam. Od 2008. godine zahvaljujući tamo nekoj sekretarki urađen je najveći broj prostornih planova u Vojvodini, a što je preduslov za projektovanje infrastrukture, zato se danas može projektovati i put i most i gasovod i produktovod... i kad je već spomenuh gde je ta sekretarka nestala, radila žena dobro svoj posao.....

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;