Na području između novobeogradskog Bloka 45 i lokacije na kojoj se održava Ekspo, uskoro će biti uređena nova saobraćajnica dužine oko 6 kilometara. Prema rečima Gorana Puzovića, direktora preduzeća Srbijavode, projekat će obuhvatiti i temeljnu rekonstrukciju nasipa, koji će u budućnosti biti potpuno prilagođen pešacima i biciklistima.
.jpg)
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ovim rešenjem planira se bezbedna i kontinuirana trasa od Beograda na vodi do Ekspa, a ujedno i bolja povezanost sa mostom Gazela.
Kako prenosi Beta, gradski menadžer Miroslav Čučković izjavio je da brojne infrastrukturne investicije, koje se trenutno realizuju povodom Ekspa, neće imati privremen karakter. Kao primer naveo je međunarodno pristanište za kruzere na Savi i železničku liniju koja će spajati centar Beograda sa Nacionalnim stadionom, Surčinom i Obrenovcem.
Prema njegovim rečima, planira se i nabavka devet specijalnih autobusa od 25 metara na električni pogon, sa dve "harmonike", koji će prevoziti putnike od železničke stanice Nacionalni stadion do Ekspa, na udaljenosti od 1,4 kilometra. Takođe, još šest novih električnih vozila biće zaduženo za transport posetilaca iz pravca Bloka 45.
Podsetio je da prostor Ekspa neće izgubiti značaj nakon zatvaranja izložbe već će se na ovoj lokaciji održavati sajmovi.
Grad dodatno ulaže u infrastrukturu za električni javni prevoz. Na šest ključnih lokacija - Ustaničkoj, Beogradu na vodi, Bloku 20, Bloku 45, kod Vukovog spomenika i na Aerodromu - planira se izgradnja stanica sa punjačima za električne autobuse. Cilj je potpuna elektrifikacija prevoza u centru Beograda i povlačenje svih dizel vozila iz tog dela grada.
Čučković je objasnio da je ovo povezano sa projektom tzv. "malog metroa" koji obuhvata izgradnju novog mosta na Savi i tunela koji će povezati Ekonomski fakultet sa Bulevarom despota Stefana.
Ova trasa će omogućiti uklanjanje 29 linija gradskog prevoza iz centra, što bi trebalo da doprinese smanjenju zagađenja u toj zoni za čak 14%.





























;