Radovi na pripremi izgradnje dugoočekivanog tunela koji će povezivati Savsku i Dunavsku padinu u Beogradu počeće u narednim nedeljama, kako je najavio glavni gradski urbanista Marko Stojčić. Prvo će se graditi ulazno-izlazni portal u Bulevaru despota Stefana, u blizini zgrade Policijske uprave.
.jpg)
Ulaz u tunel kod Ekonomskog fakulteta (Foto: Grad Beograd)
Ovaj zahvat se, prema navodima Politike, odvija paralelno sa izradom novog plana detaljne regulacije, koji menja trasu tunela zbog promene načina gradnje - umesto tradicionalnog iskopa, koristiće se TBM tehnologija, odnosno mašina za bušenje tunela, popularno nazvana "krtica".
Ova mašina očekuje se naredne godine iz Kine, a pre njenog dolaska moraće da se obave zahtevni zemljani radovi za njeno postavljanje.
Stojčić ističe da se deo trase tunela koriguje radi ispravljanja krivina, ali da ulazi i izlazi ostaju na ranije planiranim lokacijama iz 2019. godine - Savska padina i Bulevar despota Stefana. Tunel će početi da se kopa u blizini Ekonomskog fakulteta i bušiće se bez prekida dok ne izađe na drugu stranu.
Ulaz na Savskoj padini predviđen je na mestu starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novom, većom konstrukcijom. Na strani Dunavske padine izlaz se planira kod raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.
Prema planu, biće izgrađene dve tunelske cevi sa po dve trake. Saobraćajnica će prolaziti ispod Ulice Gavrila Principa, zatim kroz centar grada ispod Terazija i Nušićeve, sve do trase Bulevara despota Stefana, uz blago penjanje ka izlazu.

Predlog granice plana (Foto: Urbanistički zavod Beograda)
U planu je rušenje objekata između Lomine ulice i Gavrila Principa, a iz elaborata se vidi da će biti uklonjeno 54 stambene jedinice i raseljeno 162 građana. Eksproprijacija u tom delu grada traje već neko vreme.
Stanari zgrade u Gavrila Principa 41, koju predvodi upravnica Saša Stanković, navode da je ovaj prostor obuhvaćen i projektom izgradnje tunela, ali i planom za širenje "Beograda na vodi".
Njihova dilema je ko je nosilac eksproprijacije - grad zbog javnog interesa izgradnje tunela ili investitor luksuznog stanovanja. Stankovićeva naglašava da žele pravično obeštećenje kojim bi mogli da kupe stan u istom kraju.
Značajna promena u prostoru očekuje i Park Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na dva dela. Jedan, u obliku trga, biće uz Ekonomski fakultet, dok će drugi, veći deo, biti oblikovan kao skver između ulica Gavrila Principa, Karađorđeve i Ličke.
Tunel bi trebalo da rastereti saobraćajni pravac Novi Beograd-Savski amfiteatar-Ada Huja za oko 14%, skrati vreme putovanja i poveća prosečnu brzinu kretanja za po 10%, navodi Politika.
Nakon injegove izgradnje očekuje se smanjenje zagađenja i buke u ovom delu grada.





























;