INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Na mestu nekadašnjeg IMR-a niče stambeni kompleks sa školom i vrtićem

16.05.2023. | eKapija

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio je na rani javni uvid PDR područja između ulica Patrijarha Dimitrija, Miška Kranjca, Borske i naselja Miljakovac.

Plan detaljne regulacije (Foto: Urbanistički centar Beograd/PDR, screenshot)

Najveći deo površine plana približne površine 36,3ha zauzima privredni kompleks nekadašnje fabrike IMR (Industrija motora Rakovica) koju je 2019. godine iz stečaja kupio konzorcijum firmi Institut za izgradnju grada i akcionarsko društvo Hempro iz Beograda za 1,1 milijardu dinara, navodi eKapija.

Namera je da se ovde izgrade stambeni kompleksi na 350.000m2, čime će se površine za stanovanje gotovo utrostručiti, sa 180.000m2 na 530.000m2, a broj stanovnika povećaće se sa 4.374 na 13.300.

Kako se navodi u planu, jedan od glavnih zadataka je formiranje opštinskog centra, koji će pored postojeće ponude javnih sadržaja, dobiti nove, komplementarne sadržaje i rekreativne i zelene površine, koji bi doprineli formiranju centra. Drugi zadatak se odnosi na transformaciju zapuštenih prostora i stihijski građenih blokova, navodi eKapija.

Neplanski građeni stambeni blokovi će biti sanirani, dok se postojeća organizovana naselja za višeporodično stanovanje zadržavaju i u njima neće biti dozvoljena nova izgradnja.

Više neće biti površine za privredne delatnosti koja trenutno zauzima 150.000m2. U planu je izgradnja dodatnih 40.000m2 objekata javnih službi. U planu je gradnja predškolske ustanove za 270 dece i osnovne škole za 960 učenika, sa sportskim terenima, zelenim površinama i školskim vrtom.

Planirane su i zone komercijalnih i pratećih komercijalnih sadržaja u zoni niske spratnosti.

Manji deo Manastirske (Miljakovačke) šume, koja je deo Unutrašnjeg prstena sistema zelenih površina, u okviru gazdinske jedinice GJ "Košutnjak", biće javno šumsko zemljište, u kome nije dozvoljena nikakva izgradnja.

Planiraju se i javne zelene površine, kao zaštitni zeleni pojas, park, zeleni koridor i zelene površine u otvorenim stambenim blokovima sa parkovskim mobilijarom i rekreativnim i dečjim igralištima.

Što se saobraćaja tiče, Ulica Patrijarha Dimitrija ostaje u rangu magistrale, dok saobraćajni pravac koji čine ulice Pilota Mihaila Petrovića - Miška Kranjca - Borska gubi rang magistrale i postaje ulica prvog reda.

Vareška ulica, od Ulice Patrijarha Dimitrija do raskrsnice sa ulicom Nova 1, dobija rang magistrale, dok u ostalom delu ostaje ulica drugog reda.

U planu se navodi da bi najadekvatniji pristup transofrmisanom kompleksu bivše fabrike Industrije motora Rakovica bio sa Ulice patrijarha Dimitrija.

Međutim, PDR -om Topčider 1 faza za predmetni kompleks (koji je tada bio planiran kao privredna zona) planiran je i projektovan samo priključak po principu uliv-izliv na poziciji postojećeg glavnog ulaza u fabriku. Zbog toga, da bi se omogućilo kvalitetnije povezivanje ovog prostora sa okolnom mrežom saobraćajnica, planiraju se raskrsnice sa punim programom veza iz ulica Vareške i Miška Kranjca. Kao uliv–izliv pristupi se planiraju iz Ulice Patrijarha Dimitrija i Ulice Miška Kranjca.

Što se tiče ostale infrastrukture, planirana je izgradnja MRS "IMR" minimalnog kapaciteta od oko 6.000m3. Sa ove stanice planirana je izgradnja distributivne gasovodne mreže od polietilenskih cevi na radnom pritisku do 4 bar, piše eKapija.

Toplovodna infrastruktura će se predvideti duž svih saobraćajnica (Vareške, Borske i Ulice patrijarha Dimitrija), kao i pristupna telekomunikaciona mreža za objekte.

Zbog potrebe za većom količinom električne energije biće rekonstruisane stare i izgrađene nove TS 10/0,4kV. Postojeća mreža će se po potrebi rekonstruisati zbog povećanja potrošnje.

Kada je u pitanju vodosnabdevanje, planira se zamena i izmeštanje postojećih cevovoda nestandardnih dimenzija i onih koji su dotrajali.

Takođe, za ovo područje radiće se separacioni sistem kanalisanja. Planiraju se trase cevovoda atmosferske i fekalne kanalizacije u regulaciji saobraćajnica.

Predviđeno je novo rešenje za Topčidersku reku. Na već regulisanoj Topčiderskoj reci na ulazu i izlazu iz kompleksa nekadašnje fabrike, ispod objekta izvršeno je zatvaranje proticajnog profila u obliku kolektora i postavljanje betonske ploče, da bi se povezao dvorišni prostor fabrike.

Ovim planom predlaže se ukidanje kolektorskog dela Topčiderske reke i predlaže se otvoreno korito usvojenog poprečnog preseka, kao i na prethodnim slobodnim deonicama.

Rani javni uvid plana detaljne regulacije koji je izradio Urbanistički centar Beograd traje do 30. maja.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


DOKA SERB
DOKA SERB
PEĆINCI-ŠIMANOVCI
www.doka.com

SET
SET
ŠABAC
www.set.rs

BAUDER
BAUDER
NOVI BEOGRAD
www.bauder.rs

Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;