INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Završeni su pripremni radovi za bušenje tunela kroz Frušku goru

08.09.2022. | Dnevnik

Izgradnja Fruškogorskog koridora započeta je u maju prošle godine i obuhvata 47,7 kilometara puta. Koridor je podeljen na četiri deonice: prva od petlje sa auto-putem E-75 do Paragova, druga od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Кaća do petlje na auto-putu E-75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.

Tunel - ilustracija

Tunel - ilustracija (Foto: Pixabay)

Tunel kroz Frušku goru predstavlja najznačajniji deo tog projekta. Ovo će biti najduži tunel u Srbiji, a izgradnja mosta između Petrovaradina i Кovilja, kao i izmeštanje teretnog saobraćaja značajno će uticati na kvalitet života Novosađana.

Reporteri portala Dnevnik obišli su gradilišta Fruškogorskog koridora. Uprkos povoljnim vremenism prilikama nisu zatekli mnogo radnika na mestu gde će biti tunel "Iriški venac" i most između Ratnog ostrva i Petrovaradina, ali to ne znači da se sa poslom stalo. Izgleda da je sve spremno da bušenje tunela počne.

U okviru pripremnih radova na petom mostu preko Dunava u toku je izgradnja poslednjih 100 metara pomoćnog čeličnog mosta koji će služiti za gradnju konstrukcije, kao i dva stuba, te će se Bačka i Srem ubrzo još jednom susresti na sredini Dunava, piše Dnevnik.

Radove izvodi kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation", a značaj projekta za Novi Sad, Irig i Rumu se ogleda u podatku da kroz tu deonicu prođe oko 900 kamiona i 10.000 vozila dnevno i spada u najopterećenije državne puteve u Srbiji.

Most i koridor će služiti kao južna i istočna gradska obilaznica za teretni saobraćaj, dok će ostala vozila moći da koriste i most koji se gradi između Novog Sada i Sremske Кamenice, jer će se obilaznica oko Кamenice ukrštati s koridorom na Paragovu.

Ovaj most će izmeniti saobraćajnu mapu Balkana i obezbediti brži i sigurniji protok ljudi i robe. Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma–Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac–Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd, ističe Dnevnik.

Kada je u pitanju petlja Ruma, gde će se auto-put Ruma-Šabac ukrstiti sa postojećim auto-putem E-75, direktor Кoridora Srbije Aleksandar Antić objavio je na društvenim mrežama da su radovi u punom jeku i da se trenutno gradi nasip.

Deonicom od Rume do Šapca, dužine 22,07km, sa već izgrađenim mostom preko Save, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, dužine 54,58km, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.

Osim mosta, jedan od najvažnijih i najupečatljivijih objekata na koridoru biće i tunel kroz Frušku goru u dužini od oko 3,5 kilometara. Dnevnik navodi da je utvrđivanje potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom završeno i urađene su pristupne saobraćajnice, a radilo se marljivo i sa iriške strane, te bi bušenje uskoro moglo da počne.

Prema planu ulaz u tunel biće na samom početku Iriškog venca, nedaleko od mesta gde se sada razdvajaju dva smera saobraćajnice. Uz glavni tunel postojaće i dva pomoćna, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven kamerama kojima će se upravljati iz kontrolnog centra uz vođenje računa o zagađenju u tunelu.

Rok za završetak svih radova na toj deonici je po ugovoru mart 2025. godine, ali izvođač radova "CRBC" obećao je da će nastojati da radove završi ranije.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;