Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Sekretarijat za javni prevoz i JKP „Beogradski metro i voz”, u saradnji sa sprovodiocem konkursa Udruženjem arhitekata Srbije, raspisuje konkurs za idejno arhitektonsko rešenje i dizajn metro stanica prve linije beogradskog metroa.
Prema rečima Marka Stojčića, glavnog urbaniste, u drugoj polovini novembra počinju građevinski radovi na Makiškom polju, gde će se nalaziti depo za metro sistem prve i druge linije. Polovinom sledeće godine kreće i izgradnja tunela, od Železnika preko Belih voda ka Bulevaru vojvode Mišića, a trasa nadalje ide preko Savskog trga, Trga republike, Bajlonijeve pijace, sve do Mirijeva, gde se završava prva linija i odakle se nastavlja druga linija ka Zemunu. Sistem prve i druge linije, precizirao je Stojčić, trebalo bi da bude izgrađen do 2030. godine, s tim da će prva linija biti u funkciji 2028. godine.
Kako je Stojčić naveo, Beograđani su imali priliku da biraju između ponuđenih dizajna kompozicije vozova, a trenutno se sprovodi arhitektonski konkurs za dizajn stanica. Ove godine će se znati kako će izgledati i prostor iznad metro stanica i prostor unutar stanica na prvoj liniji budućeg metroa.
Dalje će se raditi na integrisanju šinskog sistema koji zajedno sa metroom obuhvata i BG voz i tramvajski sistem, koji je visokokapacitetni sistem javnog gradskog prevoza, ekološki je najprihvatljiviji i istovremeno najbrži. Upravo se završava javni uvid u Plan generalne regulacije šinskih sistema, koji je trajao mesec dana i na kojem su građani mogli da daju svoje sugestije i primedbe.
Ovaj sistem je način da se konačno razreši čitav niz saobraćajnih problema u Beogradu. Benefiti su višestruki, s jedne strane ekonomski, a s druge brzina komunikacije između svih delova grada biće znatno efikasnija.
Takav integrisani šinski sistem daje mogućnost da se šire zelene površine i drvoredi, kao i da se pospešuje pešačenje i bicikliranje kao zdrav način kretanja u gradu.