INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Za stručnu analizu kružnih raskrsnica 3,3 miliona dinara

23.11.2020. | J. V. | Dnevnik

Projektanti se sve češće opredeljuju za primenu kružnih tokova jer se na taj način, između ostalog "smiruje saobraćaj". Nadležni u Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve u Novom Sadu odlučili su da izradu studije o bezbednosti saobraćaja u kružnim raskrsnicama na tenderu povere novosadskim firmama Adomne i MHM-projekt. Ta stručna analiza koštaće gotovo 3,3 miliona dinara, bez PDV-a, a odgovorni projektanti će posao morati da završe za 240 dana, s tim da su im na raspolaganju, između ostalog, i Smart-plan Novog Sada i saobraćajni transportni model NOSTRAM.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

U većini zemalja čak 40 do 60 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda dešava se na raskrsnicama pa je, da bi se na pravi način sagledali dosadašnji efekti, ali i budući potencijali primene kružnih tokova, neophodno analizirati njihovu bezbednost. Kako je u tenderskoj dokumentaciji navedeno, svrha studije i pratećih istraživanja je smanjenje nezgoda i njihovih posledica na području Novog Sada, te unapređenje svesti o značaju kružnih raskrsnica, kao i razvoj metodologije za unapređenje bezbednosti saobraćaja na takvim raskrsnicama.

Osim prikupljanja podataka o saobraćajnim nezgodama i njihovim posledicama, istraživanje bi trebalo da sadrži i analizu ponašanja učesnika u saobraćaju i okruženja, puta i kružnih raskrsnica. Eksperti će morati da identifikuju probleme i mapiraju kritične tačke u gradu, te da analiziraju ponašanje vozača, brzinu kretanja vozila, saobraćajne tokove na kružnim raskrsnicama, kako su oni projektovani, ali i zašto dolazi do nezgoda. Studija bi trebalo da sadrži i predlog mera, kao i način kontrole i praćenje efekata nakon njihove realizacije.

Po definiciji, kružne raskrsnice su kanalisane, s neprohodnim ili delimično prohodnim središnjim ostrvom i kružnim voznim tokom, na koji se vežu tri ili više priključnih puteva u nivou, a u kojem se saobraćaj odvija u smeru suprotnom kazaljci na satu. S aspekta bezbednosti, pogodnosti takvih raskrsnica su to što vozači moraju biti veoma oprezni da bi propustili one koji su već u kružnom toku. Osim toga, pošto ukupan saobraćaj dolazi iz jednog pravca i leva skretanja su eliminisana, dolazi do smirivanja saobraćaja jer vozači kruže oko ostrva u središtu raskrsnice.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;