Uprkos hladnom vremenu, radovi na uređenju nekoliko ulica u samom centru Beograda su u toku. Trenutno raskopani delovi grada će nakon rekonstrukcija zasijati novim sjajem. Jedna od najposećenijih turističkih gradskih destinacija jeste, svakako, Skadarlija, tako da se trenutno rade svi mogući prilazi ovoj ulici.
– U toku su radovi u delu Ulice Strahinjića bana, između Francuske i Skadarlije, kao i deo Skadarlije, od Strahinjića bana do Džordža Vašingtona. U Ulici Strahinjića bana zamenjene su sve instalacije koje je trebalo uraditi, a sprovedene su instalacije i za novo osvetljenje – dekorativno i ulično – rekao je gradski urbanista Milutin Folić i dodao da se ovaj deo pretvara u pešačku zonu.
Prema njegovim rečima, u toku je popločavanje ove ulice kamenim pločama i kamenom kockom.
– Što se tiče Skadarske, kaldrma će biti produžena do Džordža Vašingtona. Na taj način će Skadarlija konačno dobiti ulaze kakve treba da ima takva značajna zona. Ona je već odavno svojom popularnošću i lokacijom kao turistička atrakcija prevazišla svoju fizičku veličinu – rekao je Folić.
On je dodao da je neophodno da se i prostori kojima se prilazi Skadarliji urede i učine prijatnijim.
– Zbog toga je urađena i Zetska ulica, a nakon nje su došli na red i Strahinjića bana i ulaz iz DŽordža Vašingtona, a u toku su i radovi u Ulici Emilijana Josimovića, odnosno prilazu s Trga republike, koji će dobiti novi drvored i novi pločnik – kaže gradski urbanista.
Kako kaže Folić, osim kamenih zastora na trotoarima i kolovozu, u Ulici Strahinjića bana biće još novina.
– Biće postavljena i nova fontana, parkinzi za bicikle, novi mobilijar, te sve što prati ovakvo uređenje. Sve se radi po standardima koje je Grad Beograd potpisao – kaže Folić.
Ono čemu Grad Beograd teži, a po ugledu na evropske prestonice, jeste i sve manje automobila u centru.
– U Siminoj i u Ulici Emilijana Josimovića će i dalje biti omogućeni kolski saobraćaj i parkiranje iza Doma Vojske Srbije, ali samo dok se ne uradi garaža na Trgu republike. Uređenje Ulice cara Uroša počelo je pre dve nedelje. Trenutno se radi na pretresanju kocke – rekao je Folić.
On je dodao da je kaldrma važan element centralne gradske zone, kao i da se negde čak i vraća kocka tamo gde je bila pa je uklonjena, a tamo gde i dalje postoji, pretresa se i vraća bolje složena, kako bi bila otpornija na habanje.
Folić je dodao da će u okviru ovog uređenja biti rekonstruisane i četiri raskrsnice.
– To su raskrsnice Ulice cara Uroša sa Ulicom Zmaja od Noćaja, sa Jevremovom, Jovanovom i Strahinjića bana. Saobraćajnica će biti podignuta u nivo sa pešacima, jer je tu zona 30, i na taj čin će ne samo deklarativno i s vertikalnom signalizacijom već i samim uređenjem ulice biti data prednost pešacima. Majke sa kolicima neće više morati da se muče oko silaska i penjanja na kolovoz, a automobili će u zoni raskrsnica imati navoz na dugačke ležeće policajce. To je sada proba i ako se pokaže kako treba, tako ćemo i sa celim Dorćolom. To znači da će u zoni 30 doći do transformacije raskrsnica u duhu naše hijerarhije u saobraćaju, čime će pešaci dobiti prioritet u odnosu na automobile – zaključio je gradski urbanista.