INFONET-468X60-BANNER

Dogradnja ploče na Prokopu preduslov za završetak dela perona, koloseka i stanične zgrade

13.07.2018. | Politika

Na nedovršenoj Glavnoj železničkoj stanici, koja je od prošle godine dobila pristupne veze iz pravca Bulevara kneza Aleksandara Karađorđevića, uvelliko se odvijaju građevinski radovi koji se odnose na dogradnju dela ploče koja nedostaje. Ovi radovi su važni jer su preduslov za natkrivanje i dovršetak prvog perona i prvog i drugog koloseka koji i dalje ne mogu da se koriste, a pre svega za konačan početak gradnje stanične zgrade.

Na samoj ploči čija je trenutna urađena površina 36.000m² plan je da se grade i komercijalni sadržaji. Dogradnja ploče je u stvari međufaza u radovima na Prokopu i finansira se od preostalih neiskorišćenih sredstava iz kuvajtskog kredita kojim je uređivan i pre dve i po godine završen peronski deo u Beograd centru.

Međufaza podrazumeva dogradnju ploče na koti 105 i to proširenje za 130m sa zapadne strane. To bi u praksi trebalo da znači da će od 9.000m² ploče koji nedostaju biti izgrađeno 3.808m². U toku radova koji izvodi konzorcijum prestoničkih preduzeća Bauwesen, Meta Balkan i ATM BG, trebalo bi da bude završen pothodnik i kosa rampa na prvom peronu, kao i da se izgradi potporni zid kod zgrade „Ruda“.

Trenutni radovi čiji su investitor Železnice Srbije koštaju 3,3 mil EUR i trebalo bi da budu završeni do polovine decembra. Olakšavajuća okolnost građevinarima je što su stubovi na kojima se dograđuje ploča, a koji bi trebalo da nose ovaj deo konstrukcije, već ranije bili delimično urađeni.

Datum za početak izgradnje same stanične zgrade, bez koje Beograd centar ne može da se smatra kompletnim, potpuno funkcionalnim i dovršenim, nadležni još nisu precizirali. U poslednjih nekoliko najava prethodnih meseci kao najoptimističniji rok za početak radova na zgradi pominjao se kraj ove godine. Zgrada će se graditi najmanje dve godine, a završetak železničkih sadržaja u Beograd centru trebalo bi da košta oko 50 mil EUR.

Pre ovoga, za oko tri meseca Prokop bi trebalo da dobije i prva dva lifta koji će putnike voditi do peronskog dela. Otvori za liftove su već urađeni i konzervirani. Ovde u narednim godinama ostaje da se urade i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš, gde se trenutno sporovodi eksproprijacija.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;