INFONET-468X60-BANNER

Probijen tunel Vjeternik

11.07.2018. | V. Kadić | Novosti

Tunel Vjeternik, dužine tri hiljade metara, koji je jedan od najzahtevnijih objekata na celoj trasi budućeg auto-puta od Bara do Boljara je probijen. Dve kompanije - podgorička Bemax sa severne, i kineska CRBC, kao glavni izvođač sa južne, srele su se ispod ljutih stena i zajednički proslavile ovaj poduhvat.

- Tunel je probijen u roku - saopštili su iz Bemaxa.

Vjeternik je samo jedan od 16 tunela na trasi od Smokovca do Mateševa, i najduži. Zbog konfiguracije terena posao je bio otežan. Tuneldžijama su problem predstavljale podzemne pećine - oko stotinu. Međutim, kada su se „umešali" Kinezi ta nevolja je brzo sanirana. Prema ugovoru, rok za gradnju deonice Smokovac - Mateševo (41km) počeo je da teče 11. maja 2015. godine, a predviđeno je da traje 48 meseci.

Na toj trasi uradiće se 20 mostova dužine oko 5,91 kilometar, 16 dvocevnih tunela dužine 17,9 kilometara. U ovom trenutku najzahtevniji projekat je most Moračica. Po rečima Ivana Maretića, diplomiranog građevinskog inženjera, zaposlenog u Monteputu, firmi koja je upravljala projektom, ovaj most je ključni na celoj trasi auto-puta.

- On premošćuje magistralni put Podgorica - Kolašin, reku Moraču i plato Moračica, po kome je most i dobio ime. Most će biti dug 960 metara, a širok 23,4. Moračica je samo jedan od 20 mostova koji će se izgraditi na ovom pojasu ukupne dužine od 5,9 kilometara - objašnjava Maretić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;