INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Tri moguće trase za žilu kucavicu Podrinja

05.02.2016. | Branko Pejović | Politika

Gradnja tunela ispod Kadinjače, decenijama najavljivana, a neostvarena, sada se uz evropsku pomoć približava ostvarenju. Počinje izrada generalnog projekta za ovaj poduhvat, koji umnogome treba da olakša saobraćaj između Užica i Bajine Bašte pravcem kojim vijuga put zimi teško savladiv za teretnjake. Gradnja tunela je skupa investicija, ali je od značaja što se, evo, napokon otvara šansa za rešavanje važnog životnog pitanja stanovništva Podrinja, i sa područja Srbije i Republike Srpske.

Izradu projekta „Tunel ispod Kadinjače“ finansira Delegacija EU u Srbiji, a taj projektni posao na tenderu je poveren konzorcijumu na čelu s mađarskom firmom „Utiber“. Mađari su oko ovog poduhvata okupili pet naših i stranih projektantskih firmi. Tim povodom je u Bajinoj Bašti održan njihov sastanak sa predstavnicima užičke i bajinobaštanske lokalne samouprave, te Regionalne razvojne agencije „Zlatibor“, a svi zajedno su potom videli teren na Kadinjači gde se planiraju radovi.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Ivan Marković, koordinator ovog poduhvata za opštinu Bajina Bašta, rekao nam je da bi posao izrade generalnog projekta, vredan oko 130.000 evra, trebalo da bude završen za 10 meseci.

- Prema predlozima i dosadašnjim analizama, za sada preovlađuju dva idejna rešenja za gradnju tunela. Predloženi su severni i južni krak. Prvi, dug 2,5 kilometara, krenuo bi iz pravca Užica u Volujcu kod kafane „Grab“ s desne strane sadašnjeg puta i izašao kod nevelikog mosta na ulazu u Zaglavak. Južni, dug 1,5 kilometara, u brdo bi ušao s leve strane od putnog pravca u Volujcu i izašao takođe kod Zaglavka. To su osnovni predlozi, mada projektanti sada najavljuju i treće moguće rešenje: ono je srednja trasa, između severnog i južnog kraka, koja ne bi bila duža od 1,5 kilometara – kaže Marković.

Generalni projekat treba da odredi predlog izbora najboljeg rešenja. Posle njega sledi izrada plana detaljne regulacije, idejnog projekta i istražni radovi na trasi. Ivan Marković napominje da je Delegacija EU na sastanku tim povodom održanom sredinom januara u Beogradu „Tunel ispod Kadinjače“ ocenila kao projekat za bolje povezivanje čitavog Podrinja, te da mu je i u Briselu obećana podrška.

Veliki troškovi gradnje ovog tunela su, svakako, glavna poteškoća tog nesumnjivo korisnog posla. Neki nezvanično pominju da bi za taj poduhvat valjalo izdvojiti 15 miliona evra, ali zvaničnih potvrda tog iznosa nema. Koliko bi gradnja koštala, pitali smo predsednika opštine Bajina Bašta Radomira Filipovića. On je, inače, u ime Vlade Srbije imenovan u radnu grupu projekta „Podrinje“, u kojoj su 16 opština iz Srbije i 15 iz Republike Srpske, a tunel ispod Kadinjače je svrstan među sedam prioriteta celog tog projekta.

- Nezahvalno je u ovom trenutku govoriti o troškovima gradnje tunela. Najbitnije je da je napravljen prvi korak, krenula izrada generalnog projekta. Prezadovoljni smo što je na sastanku kod Delegacije EU u Srbiji poduhvat naišao na razumevanje, a vrlo nam je bitna evropska podrška. Nadam se da ćemo veoma brzo po završetku generalnog projekta doći i do idejnog rešenja. Tunel ispod Kadinjače je žila kucavica za celo Podrinje, pitanje opstanka ljudi na ovom području. To nam je, uz započetu gradnju mosta Ljubovija-Bratunac, najvažniji posao, osnova razvoja. Upravo zato što je Kadinjača u zimskim mesecima teško prohodna, a ona je veza centralne Srbije sa Republikom Srpskom – izjavio je za naš list predsednik opštine Bajina Bašta.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;