SFSOPLATE-468X60-BANNER

Bečej: Od starog asfalta novi put

12.10.2015. | V. Jankov | Dnevnik

Uspešna saradnja opštine Bečej sa JP „Putevi Srbije“, potpomognuta Ministarstvom saobraćaja, iz dana u dan dobija potvrdu. Posle već poodmaklih radova na izgradnji kružnog toka na ulazu u Bečej iz pravaca od Novog Bečeja i od Novog Sada, radne mašine šabačke firme „Jugokop Podrinje” počele su ovih dana rekonstrukciju Sojarskog puta u Industrijskoj zoni. Obe kapitelne investicije u oblasti putne infrastrukture biće gotove početkom novembra, čime će bezbednost saobraćaja biti znatno poboljšana.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Sojarski put je žila kucavica za teretni saobraćaj u našem gradu. Kako je urađenom tehničkom regulacijom 2013. godine taj put prešao u republičku nadležnost, zahvaljujemo se na razumevanju resornom ministarstvu i JP „Putevi Srbije“ na našu molbu u kratkom roku krenuli u posao koji će eliminisati višedecenijski saobraćajni problem – rekao je predsednik opštine Bečej mr Vuk Radojević prilikom obilaska radova.

Na gradilištu tlo podrhtava pod teškim radnim mašinama. Prema prvobitnoj projektnoj dokumentaciji, radovi na rekonstrukciji Sojarskog puta u dužini 2,2 kilometra iznosili su oko 120 miliona dinara, ali primenom nove tehnologije taj iznos je smanjen na 52 miliona dinara zajedno s PDV.

- Umesto da se postojeći kolovozni tampon skida i baca, radi se novom tehnologijom, koja donosi brže izvođenje radova, omogućava nesmetan saobraćaj u režimu za koji je saglasnost dalo Ministarstvo saobraćaja i znatno smanjuje troškove. Laboratorijskom analizom utvrđeno je da je na gornjih 25 santimetara postojeće kolovozne konstrukcije asfaltni sloj bio debljine između 16 i 17 santimetara, a ostalo je kamen – pojasnio je, u ime nadzornog organa, postupak hladne reciklaže Vladimir Marković.

Moćnom radnom mašinom „virgen”se zahvata sloj od 25 santimetara i melje, ispred se dodaje 5,4 odsto cementa i 8 procenata vlage, a iza te mašine ide set valjaka i greder koji niveliše postojeći teren. Pošto se dobije stabilizacija podloge, nanose se dva sloja asfalta, bitno noseći sloj i habajući sloj od asfalta i betona.

Da bi se saobraćaj prema gigantu kao što je Fabrika za preradu soje „Sojaprotein” i ostalim proizvodnim pogonima nesmetano odvijao, rekonstrukcija se radi fazno. Prva deonica je od raskrsnice kod „Bečejke”, koja će se zbog problematičnosti i bezbednosti saobraćaja proširiti, do železničke pruge, a onda se radi od pruge do raskrsnice sa srbobranskim putem, uz napomenu da će se i na toj rizičnoj raskrsnici poboljšati priključenje na sam put.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


DOKA-300X250-BANNER
TENGE-300X250-BANNER

West Balkans Machinery
REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;