Prema najoptimističnijim procenama, Jadransko-jonski auto-put, koji prolazi kroz Albaniju, Crnu Goru, BiH, Hrvatsku i ide prema zapadnoj Evropi, trebalo bi da bude završen tek 2050. godine.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
O ovom auto-putu u BiH se priča već mesecima, a sve je počelo nakon sastanaka premijera Hrvatske, Albanije, Crne Gore i predsedavajućeg Savjeta ministara BiH, koji je održan krajem avgusta u Cavtatu, blizu Dubrovnika. Glavna tema razgovora premijera upravo je bila izgradnja Jadransko-jonskog auto-puta.
Nataša Kostić, pomoćnik ministra saobraćaja i veza RS, kaže da se radi o koridoru koji prolazi kroz četiri zemlje koji, prema njenom mišljenju, neće biti u skorije vrijeme.
- Još nije urađen ni projektni zadatak koji je podloga za raspisivanje tendera za izradu studije – kaže Kostićeva.
Koliko je ovaj auto-put na dugom štapu govori i podatak da je u BiH još nepoznato kuda bi trebalo da ide njegova trasa, a prema nezvaničnim informacijama, ona bi išla preko istočne Hercegovine i to od Crne Gore prema Trebinju, preko Ljubinja pa preko Ljubuškog, Čitluka do Bijače.
Iako priča o ovom auto-putu traje već decenijama, u poslednjih nekoliko meseci sve zemlje kroz koje bi prolazio intenzivirale su razgovore na ovu temu, pa je tako Savjet ministara BiH na poslednjoj sednici utvrdio Predlog za zaključivanje memoranduma o razumevanju između BiH, Albanije, Crne Gore i Hrvatske u vezi sa podrškom u realizaciji Jadransko-jonskog auto-puta.
- Ovim memorandumom države potpisnice iskazuju spremnost da provedu sve potrebne aktivnosti zajednički prema grčkom i italijanskom predsedavanju EU, koje pripadaju Jadransko-jonskoj mikroregiji, kao i prema Evropskoj komisiji, „Evropskoj banci za obnovu i razvoj“, „Evropskoj investicionoj banci“ i drugim partnerima kako bi obezbijedili podršku, uključujući i finansijsku podršku za provođenje projekta – kažu u Savjetu ministara BiH.
Memorandumom se predviđa da će četiri države imenovati i nacionalne koordinatore koji će raditi na ovom projektu.




























;