INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Na južnom kraku Koridora 10 rade punom parom

28.07.2014. | Novosti

„Napadaju“ građevinari svom snagom najkomplikovaniji deo na celom Koridoru 10. Grdeličku klisuru. Ovih, oko 26 kilometara, za izvođače radova najveći su izazov. Teška deonica zbog konfiguracije terena i geološkog sastava. Sa postojeće magistrale pruža se nestvaran prizor – načičkani bageri kao da vise sa okolnih brda gde izvode zemljane radove. A, ključni objekat na trasi južnog dela najvažnijeg putnog pravca, svakako je tunel „Manajle“. Trenutno najduži tunel u izgradnji na Koridoru 10, a kada bude završen, 6. marta 2016. godine, oboriće rekord u celoj zemlji – 1,8 kilometara, jer duži nemamo.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

U Mominom Kamenu ulazni, a u Kržincima izlazni potral. Sa obe strane radovi u toku. Jer, praksa je kod dugih tunela da se probijanje obavlja sa obe strane. Za radove je zadužen bugarski konzorcijum. Postavljena na izlaznom portalu, radnike „čuva“ ikona Svetog Ivana Rilskog, kod Bugara zaštitnik rudara i tuneldžija. I zaista, izvode najteži deo posla u bezbednosnom i tehničkom smislu. Zbog geoloških uslova nailaze i na iznenađenja, koja nisu bila predviđena projektom što malo usporava radove, ali se, kako kaže odgovorni nadzor, ispred španske „Eptise“, posao odvija prema planu. Izvođač ima iskustvo, odlično je opremljen i nadzor im zasada daje „zeleno svetlo“.

Biće ovo, tvrde u „Koridorima Srbije“, najmoderniji tunel, opremljen po evropskim standardima. Dve tunelske cevi biće povezane veznim tunelima. U slučaju incidenta vozila iz jedne cevi će moći da se preusmere u drugu. Osvetljenje, ventilacija, javljač požara, kamere, savršena saobraćajna signalizacija i komandni centar na izlazu odakle će se pratiti situacija u tunelu.

I izgradnja tunela „Predejane“, dužine 1,1 kilometar, odlično napreduje. Do novembra bi tunel trebalo da bude probijen, a do sada je urađena trećina posla. Ekipa „Novosti“ koja je obišla sva gradilišta od Grabovnice do makedonske granice, imala je priliku da prisustvuje radovima na obezbeđenju iskopa u tunelu, odnosno izradi primarne obloge nanošenjem mlaznog betona. Radovi se, tvrdi nadzor, odvijaju u planiranoj dinamici. Do sada je iskopano oko 60.000 kubika materijala.

Na jugu Koridora 10 trenutno je raspoređeno ukupno 846 radnika, 294 građevinske mašine, 232 kamiona, pet betonskih i jedna asfaltna baza i dva drobilična postojenja. Gde se trasa poklapa sa postojećom magistralom rade se paralelni putevi. Jer, uz svaki auto-put mora da postoji alternativni gde se ne naplaćuje putarina. A tokom izvođenja radova na te paralene saobraćajnice se preusmeravaju vozila, kako bi se novi putni pravac „napao“ u punom profilu.

Na ukupno 95,5 kilometara od Grabovnice do granice sa Makedonijom, završeni su radovi na gotovo 30 kilometara. Tako u punom profilu vozila saobraćaju od Donjeg Neradovca do Srpske kuće i od Levosoja do granice. Na oko 50 kilometara radovi su u punom jeku, a uz bugarske izvode ih i firme iz Grčke, Španije i Republike Srpske.

Grci odustali od plaćanja

Za deonicu od tunela „Manajle“ do Vladičinog Hana u dužini od 5,8 kilometara u završnoj fazi je izbor izvođača. Za deo od Srpske kuće do Levosoja u dužini od osam kilometara, problem je finansiranje. Naime, trebalo je da Grci za ovu deonicu obezbede donaciju, ali su definitivno odustali, pa sada „Koridori Srbije“ i Vlada Srbije traže rešenje kako da se obezbedi novac i u toku su razgovori sa potencijalnim kreditorima.

Asfalt na 50 kilometara

Plan „Koridora Srbije“ za ovu godinu je asfaltiranje, odnosno završetak ukupno 50 kilometara auto-puta u punom profilu na Koridorima 10 i 11. Ipak, kako za „Novosti“ kaže direktor Dmitar Đurović, „Koridori“ će pokušati da premaše plan sa još 20 kilometara.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;