Dva tornja, dva mosta, jedan ludi projekat

24.11.2015. | Adam Williams | Gizmag

Na prvi pogled, čini se kao jedan od onih projekata – projekata za koje svi pomisle kako nikada neće biti realizovani – ali projekat „LM Gateway“ arhitekte Stivena Hola, koji od 2008. biva mrtvo slovo na papiru, nije jedan od njih jer je konačno dobio zeleno svetlo za izgradnju. Ovaj neobični projekat predstavlja dva tornja mešovite namene, koji se spajaju uz pomoć dva karakteristična mosta i povezuju dve strane luke u Kopenhagenu.

Projekat „LM Gateway“ je još 2008. godine pobedio na arhitektonskom takmičenju, ali je zbog recesije njegova realizacija bila odlagana, sve do sada. Jedan od dva tornja koji se ovim projektom predlažu, je smešten na pristaništu „Langelinie“, dok je drugi na pristaništu „Marmormolen“. Prvi će imati oblik pramca sa javnom palubom okrenutom ka moru, dok će drugi imati ogromnu terasu koja će štrčati u pravcu Kopenhagena.

Oba tornja će karakterisati održiva gradnja, pa će tako spoljašnja zaštita zgrada biti izrađena od fotonaponskih panela, sistem za grejanje i hlađenje će koristiti energiju mora, dok će sam položaj zgrada biti takav da omogući maksimalnu ventilaciju i prirodno svetlo. Struja će se dobijati putem vetrenjača. Ipak, očigledno je da ono zbog čega ovaj projekat zapravo odudara, jeste novina u projektovanju mostova.

„Svaki toranj nosi svoj kablovski most koji, naime, služi kao pasarela između dva pristaništa,“ objašnjava arhitekta. „Uslovi za takmičenje su podrazumevali izradu projekata za most koji bi na visini od 65 metara iznad vode povezivali dva pristaništa udaljena 165 metara, pri tom omogućavajući brodovima prolaz ispod mosta. Zbog same geometrije mesta, dva mosta se susreću pod jednim uglom, spajajući se tako da izgleda kao da se rukuju iznad luke.“

Tornjevi će, takođe, posedovati i javne liftove, pa će tako svako ko poželi da pređe sa jedne na drugu stranu luke, moći jednostavno da se provoza liftom i dođe do mosta koji će ga odvesti na drugu stranu. Lokalni vebsajt „Copenhagenize“ izveštava da će mostovi, osim pešacima, biti dostupni i biciklistima.

„Copenhagenize“ takođe izveštava i da ovaj projekat ide u korist lokalnoj politici grada. Kopenhagen zahteva razdaljinu od maksimalnih 500 metara između bilo koje kuće ili zgrade i javnog prevoza. Tako da, bez mostova, onima koji bi se nalazili u tornju na pristaništu „Langelinie“, bi sigurno trebala jedna poduža šetnja do najbliže železničke stanice. Uprkos tome, sa praktične strane gledano, Kopenhagen je i više nego voljan da ode daleko kako bi se svima omogućio lako dostupan javni prevoz.

Iako još uvek nema podataka o budžetu za realizaciju ovog projekta, predviđeno je da izgradnja započne krajem 2016. početko 2017. godine.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...