Vlada Italije dala je zvaničnu saglasnost za realizaciju projekta koji bi mogao promeniti geografski i infrastrukturni pejzaž zemlje - plan za izgradnju najdužeg visećeg mosta na svetu, koji će povezati Siciliju sa ostatkom Italije, konačno je odobren. Projekat, koji seže još u antička vremena, konkretizovan je kroz plan za most Ponte Stretto Messina.

Most će povezati Siciliju sa ostatkom Italije (Foto: Webuild)
Most će biti dugačak 3,6 kilometara, dok će sam viseći raspon - deo između dva noseća stuba - iznositi 3,3 kilometra. Prostiraće se iznad Mesinskog moreuza na jugu Italije i biće projektovan da podnese veliki saobraćajni kapacitet: tri trake u oba smera za drumski saobraćaj, dve servisne trake, kao i dve železničke pruge.
Pretpostavlja se da će most prelaziti oko 6.000 vozila po satu i 200 vozova dnevno.

Viseći raspon će iznositi 3,3 kilometra (Foto: Webuild)
Impozantna širina mosta iznosiće približno 60 metara, dok će dva noseća stuba visinom od 399 metara gotovo dostići visinu Empajer stejt bildinga. Ključni elementi stabilnosti ovog megaprojekta biće dva kablovska luka prečnika 1,26 metara, sastavljena od ukupno 44.323 čelične žice, koje će povezivati stubove.
Iako je ideja o povezivanju Sicilije sa kopnom stara više vekova njena realizacija se suočavala sa nizom izazova. Regija Mesinskog moreuza je poznata po intenzivnom pomorskom saobraćaju, jakim vetrovima i izrazitoj seizmičkoj aktivnosti, što je do sada činilo projekat gotovo neostvarivim.

Most je projektovan da odgovori na najzahtevnije bezbednosne izazove (Foto: Webuild)
O bezbednosti mostova u Italiji posebno se vodi računa nakon tragičnog rušenja Morandi mosta u Đenovi 2018. godine, usled obilnih padavina.
Međutim, konzorcijum koji predvodi kompanija Webuild tvrdi da je ovaj most projektovan da odgovori i na najzahtevnije bezbednosne izazove.

Pretpostavlja se da će most prelaziti oko 6.000 vozila po satu (Foto: Webuild)
Na svojoj zvaničnoj stranici navode da su viseći mostovi najotporniji na zemljotrese zbog svoje niske seizmičke osetljivosti, te podsećaju da su slične konstrukcije uspešno izvedene u područjima sa još većim seizmičkim rizicima - poput Japana, Kalifornije i Turske.
Završetak izgradnje mosta planiran je za 2032. godinu. Ipak, BBC navodi da postoji mogućnost da lokalne zajednice iskažu otpor projektu, što bi moglo odložiti njegov početak. Procene budžeta ovog infrastrukturnog poduhvata kreću se oko 13,5 milijardi evra.




























;