U Šangaju je otvorena nova tematska radnja francuskog luksuznog brenda Louis Vuitton, nazvana The Louis. Prodavnica ima oblik broda, dok su viši spratovi dizajnirani u duhu prepoznatljivih kofera. Smeštena na platou ispred šoping centra HKRI Taikoo Hui, ova atrakcija dominira centralnim poslovnim delom grada.
The Louis - prodavnica u obliku broda sa koferima (Foto: Louis Vuitton)
Na brodu se nalazi metalni monogram brenda, dok sa njegovog pramca ka tlu visi masivno sidro u obliku logotipa stvarajući upečatljiv vizuelni utisak. Na višim nivoima, struktura imitira naslagane Vuitton starinske kofere različitih dimenzija.
Na palubi je formirana otvorena terasa u uvučenom delu konstrukcije, opremljena suncobranima koji doprinose morskoj atmosferi.
Izložba posvećena kulturi i istoriji brenda (Foto: Louis Vuitton)
Iz Louis Vuitton dizajnerskog tima navode da je forma broda omaž tradiciji Šangaja kao istorijske luke i "Kapije Istoka", ali i aluzija na nasleđe ovog brenda u izradi kofera namenjenih prekookenaskim putovanjima.
Cilj projekta je stvaranje novog kulturnog repera u srcu poslovne četvrti Šangaja.
Koferi korišćeni za sportske trofeje (Foto: Louis Vuitton)
Objekat se prostire na tri sprata. Na prva dva nivoa nalazi se izložba posvećena kulturi i istoriji brenda, dok se na trećem spratu nalazi kafe. Posetioci ulaze kroz otvor u prednjem delu broda, koji vodi u arhitektonski atraktivni prolaz osmišljen kao imerzivni luk.
Prolaz osmišljen kao imerzivni luk (Foto: Louis Vuitton)
Centralni deo ove instalacije nosi naziv Trunkscape i prikazuje poznate Vuitton kofere sa monogramom uz dinamične prirodne scene kao pozadinu. Ova postavka, koju je osmislio arhitekta Shohei Shigematsu iz studija OMA, ranije je bila izložena u LV The Place u Bangkoku i u Muzeju umetnosti Nakanoshima u Osaki.
Iza prolaza se nalazi izložba "Vizionarska putovanja", koju su osmislili Shigematsu i Louis Vuitton tim. Na prostoru od 1.200 kvadratnih metara, kroz niz tematskih soba prikazuje se bogata tradicija ovog brenda.
Svaka prostorija naglašava ključnu ulogu kofera u identitetu Louis Vuittona: tu su biblioteka, radionica u kojoj se prikazuje izrada kofera, deo sa koferima korišćenim za trofeje na velikim sportskim događajima, kao i soba posvećena modi i parfemima brenda.
Prodavnica (Foto: Louis Vuitton)
Izložba se završava prodajnim prostorom u kojem posetioci mogu da kupe proizvode od kože, aksesoare, obuću i artikle za putovanje.
Na vrhu se nalazi kafić (Foto: Louis Vuitton)
Na poslednjem spratu, Le Café Louis Vuitton nastavlja temu kofera kroz dizajn enterijera - kombinacija toplih drvenih površina i mekog osvetljenja evocira atmosferu kabine starog luksuznog broda.