Pruga velikih brzina kroz Sremske Karlovce, u delu naspram centra mesta, po svemu sudeći će ići u nivou sa sadašnjim kolosekom, a ne podzemno kroz tunel, kako su zagovarali predstavnici tamošnje lokalne samouprave, odnosno nadzemno preko vijadukta, što je bio predlog Saobraćajnog instituta CIP i Železnice Srbije. Na poslednjoj sednici Skupštine opštine Sremski Karlovci odbornici su prihvatili izmene i dopune odluke o izradi plana detaljne regulacije rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge Beograd-granica Mađarske na području Sremskih Karlovaca, čime se praktično odustaje od tih dveju varijanti i daju smernice za izradu koncepta ovog plana po drugačijim uslovima.

- Ponuđeno rešenje da pruga kroz naselje prolazi nadzemno nije bilo prihvatljivo pre svega zbog blizine centra i zaštićenog gradskog jezgra i uticaja vibracija i buke na spomenike kulture – kaže načelnica opštinskog Odeljenja za urbanizam, komunalne poslove i zaštitu životne sredine Dušanke Janjušić. - To je bio najveći razlog za naše protivljenje da se izgradi vijadukt. Zato smo i insistirali da se razmotri podzemna varijanta, što bi nama najviše odgovaralo zbog toga što bi se na taj način dobila najbolja saobraćajna veza između centra i Dunava. Ispitivanje mogućnosti za gradnju tunela neminovno bi nametnulo obavezu da se sagledaju načini za ukrštanje pruge sa Ešikovačkim potokom, a podrazumevalo bi i izradu niza studija za koje je potrebno nekoliko godina, što je nerealno i neopravdano u ovom trenutku. Tragajući za najboljim rešenjem za Sremske Karlovce postignut je dogovor sa Železnicom Srbije da maksimalna brzina voza kroz ovo mesto umesto 160, bude 120 kilometara na sat i da bude izgrađen drugi kolosek uz sadašnju prugu, što će zahtevati minimalne intervencije u prostoru. I pri brzini od 120 klimetara na čas ne može biti ukrštanja pruge i puta u nivou, tako da će kroz razradu ovog plana stručnjaci morati da ponude najbolje rešenje za to kako će Karlovčani stizati do Dunava.
Po opciji koja je sada prihvaćena, železnička stanica će zadržati funkciju, uz obavezu rekonstrukcije zbog izgradnje drugog koloseka. To znači da će se i dalje na njoj odvijati putnički saobraćaj, a ne kako je prema prethodnoj varijanti bilo zamišljeno, da ona bude zatvorena.
Po rečima Dušanke Janjušić, u toku je traganje za tehničkim rešenjima i realno bi bilo očekivati da početkom naredne godine bude gotov koncept plana. Novi Sad, Stara Pazova i Inđija već su doneli ovakve planove detaljne regulacije, a Sremski Karlovci kasne upravo zbog neslaganja sa ponuđenom verzijom da pruga naspram centra mesta ide po vijaduktu.






























;