INFONET-468X60-BANNER

MLADOST-970X250-BANNER

Uloga i značaj medija u energetskoj efikasnosti Srbije

22.10.2010. | Gradjevinarstvo.rs

Panel diskusija za urednike i novinare ekonomskih rubrika nacionalnih medija na temu: Značaj energetske efikasnosti za povećanje konkurentnosti naše privrede na svetskom nivou koja je održana juče (21. oktobra 2010.) imala je za cilj da istakne ulogu medija kao važnog partnera prilikom podizanja svesti javnosti  o značaju racionalne upotrebe energije.

Panel je organizovao Centralno-evropski forum za razvoj – CEDEF u saradnji sa Ministarstvom rudarstva i energetike Republike Srbije, Agencijom za energetsku efikasnost Republike Srbije i kompanijom Henkel Srbija u prostorijama Agencije za energetsku efikasnost Republike Srbije.

Na panel diskusiji su učestvovali: mr Bojan Kovačić, zamenik direktora Agencije za energetsku efikasnost Republike Srbije; dr Miodrag Mesarović, generalni sekretar Komiteta Srbije Svetskog saveta za energetiku, Jovan Šarenac, direktor divizije adhezivnih tehnologija kompanije Henkel Srbija i Jovanka Arsić-Karišić, predsednik UO CEDEF-a.

Mr Bojan Kovačić je istakao da energetska efikasnost ima veliki značaj za savremeno društvo te je uloga medija u ovoj oblasti veoma bitna. „Ova tema je multidisciplinarna, obuhvata oblasti energetike, ekonomije, finansija i zaštite životne sredine. To dodatno govori o tome koliko su nam mediji značajni kako bi sve ove informacije dospele do  šire javnosti“ – naglasio je Kovačić. 

Prof. dr Miodrag Mesarović je izjavio da ono što primenom mera energetske efikasnosti treba da se uradi uz  pomoć medija je da ljudi shvate da energija nije javno dobro, već roba koju morate da platite.

„Kao društveno odgovorna kompanija, zadovoljstvo nam je što možemo da podržimo jedan ovakav događaj, koji, pre svega, ima nameru da utiče na javno mnjenje u cilju podizanja svesti šire javnosti o ovoj izuzetno značajnoj temi “, izjavio je Jovan Šarenac iz kompanije Henkel.

Raspisan konkurs i za najbolji novinarski prilog o energetskoj efikasnosti

Tokom panel diskusije posebnu pažnju je privuklo raspisivanje konkursa za najbolji medijski prilog iz oblasti podizanja svesti javnosti i privrede o značaju energetske efikasnosti. Konkurs je otvoren do 15. decembra i raspisali su ga CEDEF, Agencija za energetsku efikasnost Republike Srbije i kompanija Henkel Srbija. Nagrada je putovanje i poseta kompaniji Henkel u Dizeldorfu. Ovakav vid motivacije naišao je na podršku svih prisutnih novinara, koji su posebno pozdravili najavu CEDEF-a da je u narednoj godini planirano raspisivanje još 4 ovakva nagradna konkursa.

Predsednica UO CEDEF-a Jovanka Arsić-Karišić je naglasila da je energetska efikasnost jedna od najznačajnijih tema za savremeno društvo kao i da mediji imaju ključnu ulogu u podizanju svesti javnosti i privrede o značaju energetske efikasnosti. Ona je podvukla i najznačajnije benefite koje donosi puna primena energetske efikasnosti poput: povećanja energetske bezbednosti zemlje, povećanja konkurentnosti privrede,  smanjenja kućnog budžeta za potrošnju energije, smanjenja troškova lokalnih samouprava kao i državnog budžeta za uvoz energije i podsticanja ulaganja u nove tehnologije koje snaže ekonomiju.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...
Nikola 03.09.2024.
Prodje jun odavno, djubra i napustenih pump...
Maja Gavric 23.08.2024.
Moram priznati da sam malo zatecena ovim re...
Marko 19.08.2024.
Bravo, i hvala za edukativni tekst

;