INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Raspisan tender za nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save

15.05.2023. | eKapija

Sve je izvesnija izgradnja novog mosta preko Save na mestu Starog savskog mosta. JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta, a vrednost nabavke procenjena je na 179 miliona dinara, bez PDV-a.

Stari savski most

Stari savski most (Foto: Pixabay)

U projektnom zadatku koji je deo tenderske dokumentacije navodi se da su 4. marta 2021. godine Ministarstvo građevine i Direkcija za izgradnju Beograda sa kineskom kompanijom PowerChina, kao izvođačem, zaključili Sporazum o saradnji u vezi sa realizacijom i finansiranjem istražnih i projektantskih radova, piše portal eKapija.

Sporazumom je predviđeno da kineska kompanija, kao izvođač, preuzme obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade projekta za građevinsku dozvolu (PGD) i projekta za izvođenje (PZI) novog mosta, dok je obaveza Direkcije da obezbezbedi FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova.

Osim PGD novog mosta preko Save, projekat za građevinsku dozvolu uključuje i PGD pristupnih saobraćajnica na Novom Beogradu i Savskom vencu, kao i PGD za rušenje postojećeg mosta.

Navodi se da će obaveze FIDIK inženjera obuhvatati sveobuhvatnu koordinaciju projekta, procenu troškova, inspekciju kvaliteta radova. Takođe, obaveza budućeg nadzornika biće i da proverava i odobrava projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje radova, kao i druge projekte, elaborate i studije koij su potrebni za izvođenje radova.

Karakteristike novog mosta

Statički sistem novog mosta podrazumevaće dvostruki čelični luk, a čelična konstrukcija će se oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci, navedeno je u projektu. Predviđena visina rečnih stubova je 23m i 15m. Na bazi postojećih istražnih radova, planirana je primena dubokog fundiranja.

Most će imati dve kolovozne trake od 6,5m, tramvajski koridor u sredini, širine 8m i trotoare sa obe strane od 3,3m, koji uključuju i biciklističke staze.

Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kg, odnosno 13 osoba, navodi eKapija.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.

Ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni rok dve godine.

Početak pružanja usluge FIDIK inženjera i nadzora počinje od trenutka kada izvođač završi projekat za građevinsku dozvolu (PGD) za rušenje Starog savskog mosta i PGD za novi most preko reke Save i PGD pristupnih saobraćajnica i odobri je tehnička kontrola.

Rok za podnošenje ponuda ili prijava je 7. jun 2023. godine.

Podsetimo, Saobraćajni institut CIP izradio je idejni projekat novog mosta.

- Konkurs je bio 2017. i mi smo tada dobili nagradu. Posle konkursa je urađena sledeća faza projekta, a to je idejni projekat, koji je prema ugovoru 30. juna 2019. predat Republičkoj revizionoj komisiji. Kada Komisija odobri idejni projekat kreće se u izradu glavnog projekta, odnosno projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova. Plan je da izvođač bude izabran krajem ove godine, odnosno da početkom sledeće izradi projekat i počne gradnju, rekao je ranije Dejan Srejić, vodeći projektant u CIP-u i jedan od autora idejnog rešenja novog mosta na Savi.

Šta će biti sa Starim savskim mostom?

Do sada je razmatrano više mogućnosti za Stari savski most - od toga da se most seli u park na Ušću, preko konzerviranja mosta u nekoliko delova, pa do pominjanja Palilule kao novog odredišta.

U februaru je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio da bi demontaža Starog savskog mosta trebalo da počne u junu, podseća eKapija.

Početkom godine počelo je rušenje velike hale nekadašnjeg giganta, auto-servisa Rade Končar na Novom Beogradu, kako bi se u budućnosti na tom mestu našla saobraćajnica i kružni tok koji će spojiti novi Savski most sa ovom opštinom.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;