INFONET-468X60-BANNER

Novi državni put od Požarevačke petlje do Golupca

10.02.2021. | I. M. | eKapija

Vlada Srbije utvrdila je prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda, auto-put E-75 Beograd-Niš (petlja Požarevac)-Požarevac (obilaznica)-Veliko Gradište-Golubac. Na trasi dužine oko 68km planom je predviđena izgradnja 30 mostova preko reka i kanala, kao i 26 petlji, raskrsnica i kružnih raskrsnica i 21 denivelisano ukrštanje.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Granica plana određena je na osnovu koridora državnog puta, u prosečnoj širini od 100 do 200m, koja obuhvata pojas puta, zaštitni pojas, pojas kontrolisane izgradnje, postojeće vodno i železničko zemljište i planirano vodno zemljište potrebno za regulaciju tokova i zaštitu puta od poplava, u ukupnoj dužini od oko 68km. Ukupna površina obuhvata plana je 10,26km² i obuhvata teritorije Smedereva, Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca.

Cilj izrade prostornog plana je, kako se navodi, definisanje planskog osnova i obezbeđenje prostornih uslova za izgradnju, opremanje i funkcionisanje državnog puta IB reda auto-put E-75 Beograd- Niš, petlja Požarevac, kao i za razvoj i funkcionisanje drugih magistralnih infrastrukturnih sistema u koridoru.

Planirana trasa državnog puta IB reda počinje od postojeće petlje Požarevac na koridoru auto-puta E-75 Beograd–Niš. Od ove petlje, koridor planiranog državnog puta IB reda se pruža u pravcu severoistoka i prolazi kroz teritorije grada Smedereva, grada Požarevca (koji zaobilazi sa severne strane), opštine Veliko Gradište (zaobilazeći građevinsko područje sa južne strane), sve do ulaska u Golubac.

Trasa planiranog državnog puta se u prvom delu (od stacionaže km 0 + 000 do km 31 + 600) pruža duž postojećeg državnog puta IB reda broj 33 (do Požarevca) i državnog puta IB reda broj 34 (obilaznica Požarevca) koji se rekonstruišu i šire, dok se u drugom delu (od stacionaže km 31 + 600 do km 67 + 900) pruža novoplaniranom trasom zaobilazeći naselja. Trasa je podeljena na tri deonice.

Zbog konfiguracije terena i ukrštanja sa vodotokovima i saobraćajnicama, planiran je veći broj različitih objekata državnog puta, kao što su mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti, a planom je predviđeno 30 mostova preko reka i kanala.

Predviđeno je jedno obostrano odmorište na stacionaži km 66 + 300, uz mogućnost definisanja drugih potencijalnih-novih lokacija (na Deonici 3), a previđena je i gradnja tri benzinske stanice.

Planirana je i izgranja 26 petlji, raskrsnica i kružnih raskrsnica, kao i 21 denivelisano ukrštanje (podvožnjaci i nadvožnjaci).

Predviđena je širina vozne trake 4 x 3,50m; širina ivične trake 4 x 0,50m; širina razdelne trake 1 x 4–3m; širina bankine 2 x 1,50m; širina ulivno/izlivne trake 3,50m. Na delovima trase gde se planira izgradnja servisnih saobraćajnica biće planiran kolovoz servisne saobraćajnice od 5,50m.

Za čitavu trasu državnog puta IB reda, planira se i projektuje trasa puta za brzinu od 100km/h.

 

Komentari: 1

Куриња 17.02.2021 14.00.41

Када креће са радовима?

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;