INFONET-468X60-BANNER

U Beogradu se godišnje izgradi skoro dva miliona kvadrata

12.02.2020. | Beoinfo

Živimo u trenutku najveće urbanizacije Beograda u njegovoj istoriji. Imamo skoro dva miliona kvadrata u izgradnji svake godine, od čega za milion i sto hiljada izdaje Sekretarijat za urbanizam, a za oko 800 hiljada izdaju gradske opštine, rekao je glavni urbanista Marko Stojčić na Petoj srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture.

On je u okviru panela pod nazivom "Planiranje poslovnih prostora u Srbiji i regionu" naglasio da je trenutno "eksplozija" gradnje u našoj prestonici, koja traje već tri godine i trajaće sigurno u narednim godinama.

Ilustracija (www.pixabay.com)

– Izrada planske dokumentacije prethodi gradnji i krajem 2013. godine imali smo jednu trećinu grada pokrivenu planskom dokumentacijom, a sada smo prešli dve trećine, i to je jedan od najvažnijih razloga zašto se u Beogradu toliko gradi – rekao je Stojčić i dodao da su svi izgrađeni kvadrati prodati ili rentirani.

Gradski urbanista je istakao da je potrebna infrastruktura koja bi ispratila ovu izgradnju.

– Kada se uporedi s evropskim gradovima, izgradnja po kvadratnom metru u Beogradu je najveća, a mi treba da izgradimo infrastrukturu za naše stanovnike i da povećamo kvalitet života. Izgradićemo metro sistem koji će pridoneti smanjenju automobilskog saobraćaja na ulicama i uticaće na mnoge elemente koji će Beograđanima omogućiti bolji život – rekao je Stojčić. Dodao je i to da će se na jednoj od sledećih sednica Skupštine grada na dnevnom redu naći i Plan održive urbane mobilnosti koji će promeniti hijerarhiju u saobraćaju, tako da na prvom mestu budu pešaci i pešačke zone, zatim biciklizam i javni prevoz, a tek onda automobilizam.  

Prema njegovim rečima, ovaj plan će za osnovu imati zdravlje stanovništva koje će se poboljšati upravo pešačenjem i biciklizmom.

Stojčić je naglasio da Grad Beograd planira izgradnju tunela i mostova, ali i podvožnjaka ispod linijskog parka koji će biti na mestu bivše pruge u centralnoj gradskoj zoni.

– Ovaj interesantan prostor, po ugledu na njujorški projekat, biće 4,5 kilometara dužine i daće prednost pešacima i biciklistima. Unutrašnji magistralni poluprsten ili magistralna tangenta je projekat koji će sadržati najviše podvožnjaka, čak sedam ili osam, i njime će se takođe rasteretiti saobraćaj. Najveći podvožnjak će biti tunel od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta i on će smanjiti intezitet saobraćaja za petinu – poručio je urbanista i dodao da je cilj svega toga da se prosek korišćenja bicikala u srpskoj prestonici sa 0,5 odsto podigne na 10 odsto.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;