INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

I dalje neizvesna nova lokacija Starog savskog mosta

04.11.2019. | RTS

Građani glasaju o budućnosti Starog savskog mosta i o tome gde će ovaj most biti u budućnosti i čemu će služiti. Povodom toga, gradski urbanista Marko Stojčić kaže za RTS da vodi opcija da se luk mosta nađe u parku Ušće i da se ispod njega nađu komercijalno-turistički sadržaji. On je rekao da ta opcija podrazumeva izgradnju novog pešačko-biciklističkog mosta od Bloka 70a do Ade Ciganlije, dok druga opcija predstavlja preseljenje mosta na drugu lokaciju.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Na anketu se, kako je napomenuo, odazvao do sada najveći broj ljudi.

- Oko 3.500 ljudi predlaže prvu varijantu, a preseljenje mosta predlaže oko 2.500 ljudi. Na proleće kreće izgradnja novog mosta. Ideja je da se maksimalno zadrži stari most zbog saobraćajne veze koja je neophodna. Očekujemo da krajem sledeće godine bude demontaža i da tu svega nekoliko meseci ne bude kolskog i drugog saobraćaja - naveo je Stojčić.

Oni koji kritikuje predloge kažu da 17 odsto saobraćaja prolazi Savskim mostom i da će ukoliko se on zatvori, a alternativa ne bude spremna, nastati kolaps.

- Tih 17 posto ne odnosi se na saobraćaj preko mosta, nego u budućnosti na saobraćaj koji će se naći u tunelu. Tunel je suštinska stvar koja je vezana za most, kao i kružni tok na novobeogradskoj strani čija je namena da usmeri saobraćaj sa Brankovog mosta na budući Savski most koji će imati četiri saobraćajne trake, dve biciklističke i dve pešačke. On se produžuje u tunel kod Ekonomskog fakulteta i izlazi na Ulicu Despota Stefana. Kroz taj tunel prolaziće 17 odsto automobila - naveo je Stojčić.

Prema njegovim rečima, tim mostom danas prolazi manje od deset odsto saobraćaja.

- Njegova pozicija nije dobra da bi bila pravilna osovina ulaska u tunel, mora da se pomera u stranu. Most je postavljen u Drugom svetskom ratu, a nije planiran za tu poziciju, već je planirano da bude postavljen u okolini Pančeva. To je bio privremeni most koji nikada nije projektovan za potrebe te lokacije. Opet bi podrazumevao potpuno demontažu i dekonstrukciju, što nema ekonomske isplativosti - naveo je Stojčić.

Novi most koji će biti izgrađen bio je predmet arhitektonskog konkursa.

- Pod pretpostavkom da je nemoguće zadržati stari most iz tehničkih razloga, ostaje pitanje da li da ga bacimo, ili da ga upotrebimo za neku od opcija. Apsolutno je struka uključena - naveo je Stojčić.

Čim se završi anketa u vezi sa Starim savskim mostom, građani će moći da se izjašnjavaju o linijskom parku - teritoriji od Beton hale do Pančevačkog mosta.

- Trenutno je tu pruga koja se ne koristi. Četiri i po kilometara rekreativne površine je nešto što treba oplemeniti i napuniti sadržajima. Mi ćemo predložiti nekih dvadeset funkcija, a na njima je dodaju nešto što misle da je potrebno tom prostoru ili se odluče za nešto što mi ponudimo - zaključio je Stojčić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;