INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Inspekcija kreće u kontrolu - ko je izabrao upravnika zgrade, a ko ne

15.01.2018. | 021

Komunalni inspektori će narednih dana početi u svim gradovima da proveravaju da li su zgrade upisane u registar stambenih zajednica i ako nisu imaće rok od mesec dana da to urade, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva. Ako i to ne učine dobiće prinudnog upravnika.

U Srbiji, prema podacima tog ministarstva, ima oko 40.000 stambenih zgrada i do sada je registrovano oko 24.600. Od tog broja do sada registrovanih zgrada oko 90 odsto njih se izjasnilo za to da o zgradi brine „komšija', a 10 odsto za profesionalne upravnike. U ministarstvu kažu da je samo tokom ove nedelje bilo više od 1.000 novoregistrovanih zgrada i da se njihov broj sve više povećava, a ima slučajeva i da stanari sami traže da im se dodeli profesionalni upravnik.

Pomoćnica ministarke građevine Jovanka Atanacković je podsetila da je 12. decembra prošao rok od šest meseci za upis zgrada i istakla da to ne znači da one i posle tog datuma ne mogu da se registruju.

- Nakon tog roka nije prestala mogućnost da se zgrade i dalje registruju odnosno prijave način upravljanja ili promene nekog koga su izabrale. Samo je nastala mogućnost da se pokrene inspekcijski nadzor u kome će građani moći da se izjasne - da li su se organizovali ili nisu u skladu sa zakonom i ako nisu da postupe po nalogu inspektora i registruju svoju zgradu i način upravljanja - rekla je Atanacković.

Zgradama koje to ne učine biće dodeljena prinudna uprava odnosno upravnik sa liste registrovanih profesionalnih upravnika, koju vodi PKS.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

- Očekuje se da ovih dana u svim gradovima i opštinama počne inspekcijski nadzor, pošto su prošli novogodišnji i božićni praznici. Komunalni inspektori će izaći na teren i proveriti da li je zgrada upisana i ako nije zapisnički će to konstatovati i izdati nalog. Tako da možemo očekivati u narednim mesecima, kada isteknu ti rokovi, uvođenje prinudne uprave - navela je ona.

Prema rečima Atanacković, prvi zadatak prinudnog upravnika biće da registruje zgradu i da nakon toga sa stanarima popriča o daljem načinu upravljanja, dok stanari i dalje imaju mogućnost da izaberu upravnika - komšiju ili izaberu drugog profesionalnog upravnika, kojeg bi angažovali po ugovoru.

- Profesionalni i prinudni upravnik se svakako plaća, gradovi su bili u obavezi i većina njih se organizovala, a neki su sada u procesu donošenja odluke o visini naknade prinudnog upravnika. To će biti poslednji korak da se steknu uslovi i uvede prinudna uprava - kazala je Atanacković.

U Srbiji, dodaje, ima oko 40.000 stambenih zgrada i to su zgrade upisane u katastar nepokretnosti Republičkog geodetskog zavoda. Od tog broja oko 15.000 zgrada se organizovalo prema starom zakonu i njima se neće dodeljivati novi matični broj niti PIB, već treba samo da prijave da li će upravnik ostati dosadašnji predsednik skupštine ili će izabrati drugo lice ili profesionalnog upravnika. Od tih 15.000 zgrada 4.000 se već organizovalo i izjasnilo, dok ostale to treba da urade, podseća Atanacković.

Ona dalje ističe da ima i oko 10.000 novoregistrovanih zgrada koje nikada nisu bile upisane, tako da ukupno ima 24.600 registrovanih stambenih zgrada. Takođe, na Geoportalu RGZ-a može se videti kako su registrovane stambene zajednice.
 
Atanacković očekuje da će u budućnosti sve više biti angažovani profesionalni upravnici, što pokazuje iskustvo zemalja u okruženju i Evropi, pošto stanar može profesionalnog upravnika u svakom trenutku da pozove ako se nešto desi u zgradi.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;