INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Bosch beleži snažan rast u Srbiji

11.06.2015. | Gradjevinarstvo.rs

Bosch je, kao vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završio fiskalnu 2014. godinu sa 5.000.000.000 dinara (40 miliona evra) čime beleži snažan rast od 38 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Ukupan neto prihod obuhvata prodaju u zemlji, kao i interne isporuke povezanim preduzećima. Konsolidovani prihodi od prodaje trećim licima na lokalnom tržištu beleže snažan dvocifren rast, i dostižu 3.500.000.000 dinara (28 miliona evra).

- Srbija je važna lokacija za Bosch kako kao tržište za naše proizvode i usluge namenjene poboljšanju kvaliteta života, tako i kao proizvodna baza. To se ogleda u rastućim kapacitetima lokalne proizvodnje i širenju usluga divizije Automotiv Aftermarket koje se nude iz Srbije za globalno tržište – rekla je gospođa Jovanka Jovanović, generalni direktor kompanije Bosch u Srbiji. - U 2015. godini očekujemo da poslovanje u Srbiji i dalje raste. Takođe, vidimo velike mogućnosti razvoja u novim industrijama kao što su informaciono komunikacione tehnologije i u tom smislu smo započeli sa novim projektima.

Od aprila 2015. godine, Bosch je povećao broj zaposlenih u Srbiji na oko 400. Ovaj podatak uključuje i zaposlene iz kompanije BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (sada BSH Hausgeräte GmbH), koja je prethodne godine akvizirana od strane Bosch Grupe. Očekuje se da ovaj broj i dalje raste u 2015. godini.

Kontinuirano ulaganje i razvoj u Srbiji

U protekle tri godine, Bosch je u kontinuitetu ulagao u fabriku u Pećincima, koja je započela proizvodnju za tržište rezervnih delova za automobile u 2013. godini. U 2014. godini, investicija je iznosila preko 9 miliona evra, najvećim delom uloženih u proizvodnju sistema brisača za tradicionalne kupce, prizvođače iz oblasti automobilske industrije, uglavnom locirane u zemljama Evropske Unije.

Pored sedišta divizije Automotiv Aftermarket u Karlsruhe-u, Srbija je jedina lokacija sa globalnom odgovornošću vezano za marketing proizvoda, logističko planiranje, projektovanje i upravljanje kvalitetom proizvoda i usluga. Već šestu godinu za redom, Bosch Srbija nastavlja sa širenjem nadležnosti u ovim oblastima. Očekuje se da će broj zaposlenih porasti na 90 do kraja 2015. godine. Otprilike 70 procenata od sadašnjeg broja zaposlenih čine visokoobrazovani kadrovi među kojima su u najvećem broju zastupljeni mašinski inženjeri.

Bosch uvodi dvojno obrazovanje u Srbiji

Bosch takođe ulaže u obrazovanje svojih zaposlenih i prva je kompanija koja je uvela sistem dvojnog obrazovanja u Srbiji u 2014. godini za poziciju industrijski mehaničar. Ovaj model obrazovanja koji se primenjuje u Nemačkoj kombinuje teorijsko obrazovanje u školi sa praksom u Bosch fabrici. U saradnji sa Ministrastvom prosvete, GIZ (Nemačkom organizacijom za tehničku saradnju) i srednjom tehničkom školom Miljenko Verkić Neša u Pećincima, Bosch je uspostavio trogodišnji program prakse za obrazovni profil industrijski mehaničar.

- Bosch u Srbiji profesionalni razvoj vidi kao deo strategije razvoja. Program doprinosi obrazovanju mladih talenata u ovoj oblasti – kazala je Jovanović. - Program je podržan od strane Ministarstva prosvete Republike Srbije i biće sproveden i u drugim tehničkim školama u zemlji. Trenutno, Bosch na praksi ima deset učenika u fabrici u Pećincima.

Lansirani novi proizvodi na srpskom tržištu

Da bi se zadovoljila sve veća potražnja za Bosch tehnologijama i rešenjima, kompanija je u 2014. godini na tržište Srbije lansirala nove proizvode. Ogranak rezervnih delova za automobile je predstavio niz novih proizvoda u Srbiji. Među njima je sijalica za farove, Bosch Gigalight Plus 120, koja povećava osvetljavanje puta i do 120 procenata u poređenju sa konvencionalnim halogenim sijalicama. Drugi primer je punjač baterija C1 koji će biti lansiran u 2015. godini i koji je dizajniran za punjenje standardnih i gel akumulatora kao i akumulatora sa najzahtevnijim radnim karakteristikama.

Bosch ogranak Električni ručni alati će lansirati više od 100 novih proizvoda na srpsko tržište ove godine. Dva primera su termo kamera GTC 230 C i termo detektor GIS 1000, dva profesionalna, napredna i jednostavna rešenja za korišćenje uređaja za merenje i dokumentovanje površinske temperature.

Ogranak Termotehnike će srpskom tržištu predstaviti u 2015. godini novu generaciju toplotnih pumpi. Bosch Compress 6000 toplotna pumpa je efikasna i ekološka i ispunjava sve postavljene zahteve za napredne sisteme grejanja na lokalnom tržištu, kao što su niska potrošnja energije, tihi rad i optimizacija sistema.

U januaru 2015. godine, Bosch je lansirao rerne Serije 8 na srpsko tržište, koje su opremljene jedinstvenom 4D tehnologijom zagrevanja i kontrolnim prstenom. Atletski tip usisivača koji je lansiran 2014. godine je prvi bežični usisivač koji je BSH predstavio.

Značajni projekti u javnom sektoru

Bosch sigurnosni sistemi i sistemi komunikacije su ugrađeni u veliki broj objekata na području Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije, u delu različitih tržišnih segmenata. Najznačajniji projekti u javnom sektoru su: Hala evropskih integracija u Palati Srbije, a zatim i Palata pravde u Prištini, kao i Narodna banka Albanije.

Posvećenost društveno odgovornom poslovanju

Društvena odgovornost je jedna od osnovnih vrednosti kompanije Bosch. U skladu sa vizijom svog osnivača, Bosch i ovde prati isti pristup kako bi doprineo razvoju društva u Srbiji. Kompanija nastavlja uspešnu saradnju sa Skupštinom grada Beograda, započetu 2012. godine i planira da opremi dodatnih deset zdravstvenih centara posebnom didaktičkom opremom za decu u 2015. godini. Do ovog trenutka Bosch je opremu koja poboljšava mentalne i fizičke sposobnosti i podržava zdrav razvoj dece, donirao za 13 medicinskih centara u Srbiji u poslednjih nekoliko godina.

Poslovni izgledi Bosch Grupe za 2015. godinu

Bosch Grupa očekuje rast prodaje na globalnom nivou od 3 do 5 procenata u 2015. godini nakon prilagođavanja kursnih razlika.

- Naša finasijska nezavisnost, ekonomska i tehnološka snaga u postojećim oblastima poslovanja nam omogućava da se uključimo u nove segmente tržišta – rekao je na nedavnoj godišnjoj konferenciji Bosch Grupe u Nemačkoj, Volkmar Denner, CEO kompanije Bosch.

Proizvodi i usluge sa mogućnošću povezivanja preko interneta su jedna od centralnih tačaka budućeg poslovanja kompanije.

- Lideri smo u povezivanju stvari i usluga u svim našim poslovnim sektorima i igramo aktivnu ulogu u oblikovanju istog – dodao je Denner.

U 2014. godini Bosch je lansirao mnogo novih proizvoda koji su tehnološki povezani, uključujući i softverska rešenja za inteligentne sisteme grejanja zgrada, kao i nove procese vezano za sisteme kontrole kvaliteta u proizvodnji u delu mobilnih tehnologija. Sa završenim akvizicijama kompanija BSH Hausgeräte GmbH i Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Bosch je ojačao svoju poziciju u oblasti inteligentnih domova i automatizovane vožnje.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;