Šangajski međunarodni brodski terminal

15.10.2014. | Architecture News Plus

Šangajski međunarodni terminal za brodove i krstarice sa 400 metara dužine je značajan dodatak gradskom tkivu. Ovaj projekat je rezultat želje za stvaranjem prestižnog okruženja kako bi kompanije koje se bave krstarenjima postavile Šangaj kao vrhunsku destinaciju u njihovim rutama po jugoistočnoj Aziji.

Pored toga, kompleks mešovite namene ispunjava zahteve lučkih vlasti Šangaja za novom pomorskom lukom u srcu metropole i uspostavlja dinamične prostore koje svakodnevno privlače lokalno stanovništvo i turiste u novi terminal za kruzere.

Šangajski međunarodni terminal za brodove i krstarice nudi eklektičnu mešavinu poslovnih prostora i zabavnih sadržaja za stanovnike Šangaja i turiste, i učvršćuju status grada kao ključnog trgovinskog i turističkog centra.

Vrhunac projekta je struktura koja se zove „Šangajski luster“ - stakleni portal visine 40 metara koji nadgleda javni park i obalu gde je postavljen otvoreni prostor za održavnje festivala i događaja za stanovnike i turiste.

Šangajski međunarodni brodski terminal smešta nekoliko „plutajućih“ kafića, restorana i barova koji vise na kablovima u izvanrednoj trodimenzionalnoj kompoziciji, prvoj kablovskoj visećoj strukturi takve vrste u svetu.

„Šangajski luster“ je kapija za višestruke javne površine i lokacije unutar terminala, uključujući i mesta za primanje turista koja se nalaze unutar obešenih struktura.

Terminal koristi tehnologiju hlađenja preko rečne vode, prvu takve vrste u Šangaju - gde se voda iz reke Huangpu koristi kao rashladno sredstvo za prirodno hlađenje zgrade tokom vrelih letnjih meseci, i koja se potom reciklira nazad u reku.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...