Evropska „najveća baterija“ reguliše obnovljivu energiju Velike Britanije

31.07.2013. | Gradjevinarstvo.rs

Najveća evropska baterija bi uskoro trebala da se podvrgne testiranju u Velikoj Britaniji, gde će se koristiti za skladištenje i regulisanje energije iz obnovljivih izvora, kao što su solarna energija i energija vetra, izveštava britanski Gardijan. Litijumsko-manganska baterija, razvijena od strane kompanija S&C Electric Europe, Samsung SDI i Younicos, biće u stanju da uskladišti do 10MWh energije.

Iako Gardijan izveštava o „instalaciji baterije sa 6MW kapaciteta“, ovo nema mnogo smisla pošto energija, koja se meri u vatima - mega ili na drugi način, jeste stopa korišćenja energije, što je samo pokazatelj kapaciteta baterija ako takođe znate vreme tokom koga može da održi tu brzinu isporuke.

Stiv Džons iz kompanije S&C je opisao bateriju kao „6MW/10MWh“, tako da deluje kao da će baterija biti u stanju da skladišti 10MWh (33 gigadžula) energije, dok je naša pretpostavka da je 6MW maksimalna moguća izlazna snaga. Ako je to slučaj, baterija će trajati sat i 40 minuta rada pri maksimalnoj tražnji.

Iako se sa izvorima energije kao što su vetroturbine i solarni paneli reč kapacitet često koristi da označi maksimalnu izlaznu snagu, to značenje se ne može preneti i na baterije, gde kapacite već nedvosmisleno označava naelektrisanje koje baterija može da skladišti, mereno u amper časovima. Iako nemamo taj podatak, energija koju može da skladišti (10MWh) je dobra odrednica, pošto kada znamo voltažu, možemo da izvedemo jedno od drugog. Ipak, termin energija je verovatno korisnija figura.

Litijum-mangan oksidne (LMO) baterije su vrsta litijum-jonskih baterija koje zamenjuju kapacitet za isporuku energije i životni vek. One su veoma pogodne za poslove koji zahtevaju stalnu isporuku energije tokom dužih perioda, i one su među vrstama litijum-jonskih baterija koje se favorizuju kod električnih vozila.

Gardijan izveštava da je 13,2 miliona funti (20,2 miliona dolara) od 18,7 miliona funti (28,7 miliona dolara) budžeta projekta dodeljeno od strane vlade. Iako je baterija od 10MWh samo kap u okeanu kada je u pitanju potreba za energijom u Velikoj Britaniji, Gardijan navodi istraživanje Kraljevskog koledža koje tvrdi da bi skladištenje električne energije moglo spasiti 3 milijarde funti svake godine tokom 2020-ih.

Baterija od 10MWh je mala beba u poređenju sa čudovišnom baterijom od 60MWh najavljenom od strane japanske vlade još u aprilu. Projekat od 20 milijardi jena (200 miliona dolara) se projektuje da reguliše solarnu energiju sa severnoh ostrva Hokaido. Ona bi trebala da bude funkcionalna 2015. godine.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...