Naučnici razvili topološke koloide

25.02.2013. | Architect Magazine

Topologija, koja je matematička studija kontinuiranih geometrijskih oblika, dugo je istraživala ukrštanja između matematičke teorije i fizičkog sveta. Nedavno otkriće naučnika sa Univerziteta Kolorado u Bolderu, SAD, ojačava ovo ukrštanje na mikro skali.

U svom istraživanju, koje je nedavno objavljeno u časopisu Nature, naučnici su razvili sposobnost da ubrizgaju čestice u tečni kristal. Ovaj proces im je omogućio da stvore koloide različitih oblika, uključujući i predstave osnovnih topoloških gradivnih blokova.

Prema saopštenju univerziteta, ovaj nalaz ne samo da sugeriše mogućnost da se proizvede „knjiga recepata“ za materijale, već i „nove materijale sa osobinama koje ne postoje u prirodi“.

„Naša studija pokazuje da interakcija između čestica i molekularnog usaglašavanja u tečnim kristilima prati predviđanja topoloških teorema, čineći moguće korišćenje ovih teorema u stvaranju novih kompozitnih materijala sa jedinstvenim osobinama koje se ne mogu naći u prirodi ili biti sintetizovane od strane hemičara“, rekao je Ivan Smaljuk (Ivan Smalyukh), vanredni profesor fizike na Univerzitetu Kolorado.

„Ovi nalazi postavljaju temelje za nove aplikacije u eksperimentalnim studijama nisko-dimenzionalne topografije, sa značajnim potencijalnim posledicama za mnoge grane nauke i tehnologije.“

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
mile 15.10.2020.
Lepsa je nasa na Slaviji.
Bojan 17.09.2020.